U Zagorju održana konferencija u startupima

U Zagorju održana konferencija u startupima
Foto: RockPaperFounders

KONFERENCIJA RockPaperFounders održala se prošlog tjedna u Termama Tuhelj u organizaciji Svjetskog investicijskog ureda poslovnih anđela Hrvatska, Krapinsko-zagorske županije, Zagorske razvojne agencije i Poduzetničkog centra Krapinsko-zagorske županije, a koja je bila usmjerena na povezivanje početnika s iskusnim poduzetnicima i investitorima u cilju razmjene iskustava i znanja. 

Konferenciju je otvorio župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar koji je naglasio: „Ovaj događaj je bitan za pozicioniranje Krapinsko–zagorske županije kao regije koja na jedan malo drugačiji način pristupa startupovima i mladim poduzetnicima koji imaju ideju. To ćemo najbolje provesti uz Poslovno–tehnološki inkubator uz mentorstvo Poduzetničkog centra i podršku REGEA-e i ZARA-e. Imat će i podršku WBAF ureda u Hrvatskoj za Europsku uniju, gdje ćemo ih na neki način spajati s poslovnim anđelima iz cijelog svijeta.“ 

Ulaganje u mladost = ulaganje u budućnost

Kako bi startupovi i tek započete poslovne ideje krenule rasti, razgovaralo se o organizaciji timova, osiguravanju kapitala, ali i o možda najvažnijem subjektu za mlade i nove igrače na tržištu – mentorstvu i njihovoj ulozi u osiguranju stručne pomoći u raznim fazama razvoja proizvoda ili usluga.  Osim za one iskusnije, konferencija je ponudila i sadržaje za poduzetnike početnike koji su mogli naučiti kako pripremiti svoju tvrtku za osiguravanje investicije, ali i umrežiti se s iskusnim poduzetnicima i investitorima. 

Helena Matuša, direktorica WBAF ureda Hrvatska i zamjenica ravnateljice Zagorske razvojne agencije, tijekom konferencije je rekla: „RockPaperFounders je početak novih aktivnosti koje će provoditi narednih godina u Krapinsko–zagorskoj županiji i uvod je u Poslovno–tehnološki inkubator koji će se postaviti u Krapini. Na ovaj način pokušavamo spojiti poduzetnike i moguće investitore te dati priliku novim igračima na tržištu - kreativnim mladim ljudima priliku da čuju kako uspjeti od onih koji su na tržištu već godinama.“ 

Nakon dvodnevne radionice Investicijske spremnosti​, program je počeo umrežavanjem poduzetnika početnika te iskusnih poduzetnika i investitora u prvom panelu na temu rasta. Mario Buntić​, suosnivač ​Talentlyfta​ i ​Goran Deak​, osnivač Top Digital Agencyja, od startupa su narasli zahvaljujući content i inbound marketingu, a na panelu se osim o produkciji sadržaja komentiralo i kako se umrežavanjem, prisustvom na natjecanjima te dobrom integracijom s prodajom dolazi do velikog broja novih klijenata. 
 
Govornici na drugom panelu o financiranju Gordana Ćorić (VERN), Željko Švedić (Gembox), Stevica Kuharski (Fil Rouge Capital) i Luka Sučić (æternity Ventures) naglasili su kako je danas poduzetnicima dostupno više kapitala nego ikad, ali da to ne znači kako ga je lakše dobiti. 
Stevica Kuharski je naglasio kako je njihova tvrtka poduprta europskim sredstvima iz SF strukturnih fondova. „Naša je uloga u Hrvatskoj investiranje u mlade poduzetnike i tvrtke koje imaju ideju ili žele dokazati svoju ideju na tržištu. Mi upravljamo s fondom od 45 milijuna eura sredstava od kojih će dio biti plasiran u zrelije, a dio u manje tvrtke“, te je dodao kako je njihova misija pomoći mladim poduzetnicima i pokazati im da postoji prilika.

Samofinanciranje je u početku najzdraviji oblik razvoja 

Rasprava između panelista se zaključila time da je samofinanciranje, poznato i kao ​bootstrapping, najzdraviji oblik razvoja u početku. „S vremenom će doći potreba za jačom financijskom injekcijom“, izjavila je Gordana Ćorić, a tada je važno, nadovezao se Željko Švedić, uzeti u obzir sve prednosti, ali i obveze koje donosi određena vrsta financiranja. 

Kroz posljednji panel o izgradnji i vođenju tima Daniel Ackermann, suosnivač Degordiana, i Eduardo Camaj, suosnivač tvrtke Erato Expert, prisjetili su se svojih početaka. U Degordianu nisu bili spremni na brzi rast niti na vođenje tima od 50 osoba, a Eduardo Camaj je istaknuo kako mnogo znači u startup projektu imati iskusnog voditelja. 

Na večernjem se događanju, F***Up Nights Sessionu, prezentiralo što se naučilo iz neuspjeha i kako preživjeti uspone i padove. Andrija Čolak iz franšize Surf'n'Fries i Marko Pavlović iz Flow and Form te Domagoj Dan Maček iz HGK-a ispričali su svoje priče o poduzetničkim neuspjesima u nadi da će kroz njihova iskustva netko pronaći rješenje, ali i biti poticaj za korak naprijed. 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara