Učenici četvrtih razreda u BiH daleko su ispod prosjeka u matematici i prirodoslovlju
MEĐUNARODNO istraživanje znanja matematike i prirodoslovlja (TIMSS), koje je danas predstavljeno u BiH, pokazalo je da su učenici četvrtih razreda osnovnih škola daleko ispod svjetskog prosjeka zbog čega su iz međunarodnih organizacija angažiranih u toj zemlji pozvali na reformu obrazovanja.
Rezultati istraživanja koje provodi Međunarodno udruženje za vrednovanje obrazovnih postignuća (IEA) otkrili su da su učenici četvrtih razreda u BiH na testu iz matematike ostvarili 452 boda, a na testu iz prirodnih znanosti 459 bodova, što je znatno ispod prosjeka koji iznosi 500 bodova. Istodobno, njihovi vršnjaci iz Hrvatske na testiranju iz matematike osvojili su u prosjeku 509 bodova, a iz Srbije 508.
Slično je i s prosječnim postignućima iz prirodnih znanosti jer su učenici iz Hrvatske postigli 524 boda, a iz Srbije 517.
Ispred BiH su i Albanija, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, a jedino slabije plasirana djeca četvrtih razreda su iz Kosova.
Međunarodne organizacije traže hitne reforme
TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) je međunarodno istraživanje trendova u znanju matematike i prirodnih znanosti u četvrtom i osmom razredu osnovnog obrazovanja. Prvi put je u svijetu provedeno 1995. godine i od tada se realizira svake četiri godine.
Zbog loših rezultata u obrazovanju, što je kontinuitet u toj zemlji jer su i prošle godine po Međunarodnom istraživanju procjena znanja i vještina (PISA) petnaestogodišnjaci iz BiH pokazali lošija znanja od vršnjaka iz zemalja regije, predstavnici nekoliko međunarodnih organizacija pozvali su na žurne reforme. Veleposlanstvo SAD-a u BiH, Izaslanstva Europske unije u BiH, OESS-a i UNICEF-a upozorili su na pogubne posljedice stanja u obrazovanju.
"Kao što su pokazali rezultati PISA istraživanja za 2018. godinu i danas potvrdili rezultati TIMSS istraživanja, BiH je zapala u krizu u učenju, a to bi, uz pandemiju, moglo dovesti do podrivanja desetljećima stjecanog pomaka i pogoršati već ukorijenjenu nejednakost", rekli su i pozvali na provođenje sveobuhvatnih obrazovnih reformi.
"Zato je sad neophodno da obrazovne vlasti u BiH žurno osmisle i provedu sveobuhvatne obrazovne reforme koje će se zasnivati na nalazima izvedenima iz rezultata velikih međunarodnih istraživanja, jer pružaju iscrpne podatke za donošenje utemeljenih strateških odluka", zaključili su.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati