Uhićeni Vasin kum i Medvedov vozač primaju mirovinu veću od 12.000 kuna

Uhićeni Vasin kum i Medvedov vozač primaju mirovinu veću od 12.000 kuna
Foto: PIXSELL/Davor Javorović/Patrik Macek/Davor Višnjić

UHIĆENI vozač ministra Tomislava Tolušića, ujedno i kum Vase Brkića, kojeg se sumnjiči da se uz posao vozača bavio i odavanjem tajnih istraga i upozorio Franju Vargu da mu se sprema uhićenje, od hrvatske države prima više nego izdašnu vojnu invalidsku mirovinu.

Prema Indexovim izvorima, Blaž Curić boluje od posttraumatskog stresnog poremećaja te od oštećenja donjih ekstremiteta. Za PTSP je dobio 30-postotnu invalidnost, a za oštećenja nogu 60-postotnu.

> Reagiranje Josipa Širića

Vasin kum prima visoku mirovinu, ali i plaću u Tolušićevu ministarstvu

“Mirovina mu s tim tjelesnim i psihičkim invaliditetom iznosi oko 12700 kuna”, tvrdi naš izvor, dodajući da iznos nije u lipu precizan jer na mirovinu utječu i drugi faktori osim invaliditeta. No, u tom je rangu. Blaž Curić ratni je pripadnik antiterorističke jedinice Alfe, a iz tog vremena seže i njegovo prijateljstvo s Milijanom Brkićem - Vasom koje je okrunjeno i kumstvom.

Upravo je Brkić svog bivšeg suborca izvukao iz mirovine i uzeo ga za vozača u HDZ-u, a kasnije ga namjestio za jednog od šest vozača ministra poljoprivrede Tolušića. Zapravo, bilo bi ispravnije reći da mu je podebljao mirovinu jer se Curić plaća preko ugovora o djelu tako da mirovinu prima cijelo vrijeme.

Mirovina Medvedovog vozača je oko 14.000 kuna. Uz to, naravno, dobija i plaću

Istu povlasticu da prima invalidsku mirovinu i honorar za vozanje ministra ima i vozač ministra branitelja Tome Medveda. Josip Širić, ratni drug ministra branitelja Tome Medveda, šoferskim honorarom podebljava mirovinu koja iznosi oko 14 tisuća kuna. I Medvedov je vozač, naime, invalid Domovinskog rata. Boluje od PTSP-a, a težina njegove bolesti ocijenjena je 60-postotnim invaliditetom.

Da bi Širiću podebljao mirovinu i što više se družio s njime, Medved je otpustio svog bivšeg vozača Jasmina Vrandukliju, sina poginulog branitelja. I Vranduklija je bio zaposlen na ugovor o djelu, a Medved mu je odbio produžiti ugovor nakon što je u slobodno vrijeme, s vlastitim automobilom, doživio prometnu nesreću i završio u bolnici.

PTSP-ovci s vozačkim dozvolama

Prije desetak godina ozbiljno se razmatrala mogućnost da se oboljelima od PTSP-a oduzmu vozačke dozvole. No, to se nije dogodilo. Ni osiguravajuće kuće nisu uspjele u svome naumu da liječnike opće prakse natjeraju da im dojavljuju koji njihovi pacijenti boluju od te psihičke bolesti.

Smatrali su, bez ikakvog znanstvenog utemeljenja, da oboljeli od PTSP-a predstavljaju posebnu opasnost u prometu. Ipak, bivši suborci i teški invalidi dovoljno su dobri vozači za hrvatske ministre iako je njihov angažman prilično sumnjiv.

Pobrinuli se da primaju što više novca

“Vozač s ugovorom o djelu uopće ne bi smio voziti državnog dužnosnika. Takvi ugovori su vrlo upitne zakonitosti jer se u ovom slučaju zadovoljavaju svi kriteriji za stalni posao, a ne samo povremeni. Štoviše, stalno zaposlenim vozačima dužnosnika povećan je koeficijent za plaću i preimenovani su u vozače pratitelje da bi dobili više novca”, rekao je naš sugovornik dobro upoznat s funkcioniranjem državne uprave.

Novim zakonom o braniteljima i tom se problemu doskočilo. Umirovljeni branitelji dobili bi priliku biti zaposleni na četiri sata dnevno, pola radnog vremena, bez potrebe da muljaju s ugovorima o djelu.

O ovome smo poslali upite Ministarstvu branitelja i Ministarstvu poljoprivrede, a odgovore ćemo objaviti čim ih dobijemo.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara