Hrvatske kompanije u prosjeku ulažu 210 tisuća kuna u organizaciju korporativnih sportskih igara

Hrvatske kompanije u prosjeku ulažu 210 tisuća kuna u organizaciju korporativnih sportskih igara

Foto: Vetturelli

SAVJETODAVNA tvrtka Vetturelli u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca nedavno je dovršila veliko istraživanje koje je pokazalo kako 68% hrvatskih poslodavaca smatra da provedba fizičkih aktivnosti ima pozitivan utjecaj na poslovnu kulturu. Usprkos tomu uz prosječna ulaganja od 210.000 kn godišnje, samo svaki deseti zaposlenik sudjeluje u istima.

Velike hrvatske kompanije ulažu prosječno 210.000 kuna godišnje u projekte interne komunikacije svojih zaposlenika, najčešće u organizaciju korporativnih sportskih igara, ali uključenost zaposlenika u iste još uvijek je razmjerno slaba, pokazalo je istraživanje koje je domaća savjetodavna tvrtka Vetturelli provela u suradnji s Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP). Riječ je o prvom istraživanju u Hrvatskoj na temu korištenja interne komunikacije u svrhu promicanja zdravih životnih navika, poticanja međusobne komunikacije i izgradnje osjećaja zajedništva.

Prema rezultatima istraživanja, 30% velikih kompanija povremeno organizira svoje korporativne sportske igre, a 25% na godišnjoj razini, no u njima sudjeluju svega 25-50% zaposlenika. Trećina kompanija, neovisno o njihovoj veličini, svojim zaposlenicima nudi subvencionirane članarine za rekreativne sportske aktivnosti, no članarine koristi manje od 10% zaposlenika. Slična je situacija i s motivacijskim i edukativnim radionicama na temu zdravih životnih navika. Koristi ih 60% anketiranih, no kod 33% na njima sudjeluje manje od 10% zaposlenika, navodi se u priopćenju Vetturellija.

Većina tvrtki smatra da fizičke aktivnosti ima pozitivan utjecaj na poslovnu kulturu

Istraživanje je provedeno na 40 kompanija, članica Hrvatske udruge poslodavaca, od kojih čak 68% smatra kako provedba fizičkih aktivnosti ima pozitivan utjecaj na poslovnu kulturu, no samo 35% mjeri njihov učinak. Metode su različite te se najvećim dijelom svode na subjektivne procjene i neslužbene razgovore, dok 43% navodi da koristi ankete i individualne godišnje razgovore. U velikim tvrtkama odgovornost za internu komunikaciju spomenutih tema leži u odjelima korporativnih komunikacija, u srednjim tvrtkama u odjelu ljudskih resursa, dok je u malim tvrtkama odgovornost podijeljena između prethodna dva sektora s velikom ulogom vlasnika i/ili uprave poduzeća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dijana Vetturelli smatra da rezultati ankete ukazuju kako su hrvatske kompanije svjesne potrebe za poticanjem psihofizičkog stanja i izgradnju zajedništva među zaposlenicima.

“No isto tako, još je uvijek riječ o taktičkim alatima, a ne strateškoj smjernici Uprave, što je u vrijeme pojačanog tržišnog pritiska opasno. Naime, zaposlenici razmišljaju i djeluju u sferama svojih odjela i zadataka, takozvanim silosima, čime se ne ostvaruju osnovne pretpostavke za poticanje razvoja novih ideja, kreativnosti i naposljetku inovativnosti. Kroz poticanje fizičke aktivnosti i pokretanje međuodjelne komunikacije na osnovu zajedničkih izvanposlovnih tema, ruše se silosi, gradi zadovoljstvo i potiče razmjena ideja“, pojašnjava Dijana Veturelli.

Dodaje da se poslovna kultura ipak počinje polako mijenjati, što najbolje pokazuje B2B RUN utrka, jedinstvena sportska utrka za poslovni rast i razvoj namijenjena isključivo zaposlenicima malih, srednjih i velikih tvrtki, koja je u svom prvom izdanju prošle godine okupila više od tisuću trkača iz 80 kompanija. Ove godine utrka je uspješno organizirana i u Splitu, Rijeci i Osijeku, a velika završnica s više od dvije tisuće trkača iz 200 kompanija sprema se u Zagrebu,15. rujna.

 

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara