"Vijesti o olakoj mogućnosti stjecanja diploma su iluzija"
NAKON senzacionalističkih novinskih napisa o tome kako će vječni studenti uz samo jedan položeni ispit moći doći do diplome, bez obzira jesu li znanje stekli putem fakultetskog obrazovanja ili rada u struci, o cijelom se slučaju očitovao prof. dr. sc. Slobodan Uzelac, državni tajnik za visoko obrazovanje.
"Stvaranje i širenje iluzija o olakoj mogućnosti stjecanja diploma neće koristiti ni kreatorima sustava, a ni njegovim korisnicima. Danas su u nekoliko medija objavljeni članci pod bombastičnim naslovima, u kojima se spominju vječni studenti koji će jednim ispitom steći diplomu bez završenog fakulteta. U tim se tekstovima nedvojbeno krivo i neutemeljeno sugerira kako će budući Hrvatski kvalifikacijski okvir, što je naziv za upravo nastajući novi sustav kvalifikacijskih razina u RH, a koji se gradi u skladu s nedavno usvojenim preporukama za usvajanje Europskog kvalifikacijskog okvira za cjeloživotno učenje, u budućnosti omogućiti neuspješnim učenicima ili studentima lako stjecanje željenih kvalifikacija", stoji u priopćenju kojeg potpisuje profesor Uzelac.
"A istina je upravo suprotna. Njihov put do željenih kvalifikacija (dakle kvalifikacija, a ne diploma) bit će teži i mukotrpniji nego što je bio onaj kojeg, nažalost, kao učenici i studenti nisu uspjeli završiti nastojeći dobiti diplomu", poručuje Uzelac.
"Mogućnost stjecanja određenih kvalifikacija kroz cjeloživotno obrazovanje"
"Naime, istina je da su nedavno Europski parlament, Vijeće i Europska komisija usvojili preporuke za usvajanje Europskog kvalifikacijskog okvira za cjeloživotno učenje (EKO). Zadaća EKO je između ostalih povezati ishode obrazovanja te ih postaviti u međusobne odnose u svim zemljama članicama. Na taj način povećat će se bolje razumijevanje stečenih razina kvalifikacija u ovim zemljama te će se osigurati bolja prohodnost", pojašnjava državni tajnik za visoko obrazovanje.
"Polazne osnove Hrvatskog kvalifikacijskog okvira usvojila je Hrvatska vlada u srpnju ove godine. One predviđaju mogućnost stjecanja određenih kvalifikacija kroz cjeloživotno obrazovanje, dakle ne samo formalnim obrazovanjem, učenjem ili studijem u školi ili visokoškolskim ustanovama, nego i informalnim (tzv. prirodnim) i neformalnim (izvanškolskim odnosno izvan-fakultetskim) obrazovanjem, ali to nipošto ne znači da je riječ o lakšem putu dolaska do željene kvalifikacije. Naprotiv! Valja imati na umu da je već sada u nekim zemljama moguće do određene kvalifikacije stići ne samo formalnim nego i informalnim i neformalnim putem, ali tek nakon postupka ispitivanja stečenih znanja, vještina i kompetencija", nastavlja.
"Stroga ispitna procedura"
"Naime, svi oni koji žele steći neku od kvalifikacija, moraju u strogoj ispitnoj proceduri - ne bilo gdje, nego u školama ili visokoškolskim ustanovama, putem jednakih ispitnih procedura, pokazati potpuno ista znanja, vještine i kompetencije kakve su pokazali i učenici ili studenti koji su položili propisane ispite tijekom svoga formalnog učenja ili studija. Lako je razumjeti da to ne uspijevaju stotine tisuća ranije `propalih` studenata već samo rijetki", dodaje.
"Hrvatskoj tek predstoji mukotrpan i dugotrajan rad na kvalifikacijskom okviru a vezano za to i sustavnom uređenju informalne i neformalne mogućnosti stjecanja kvalifikacija. Stoga je Vlada RH donijela odluku o osnivanju Povjerenstva za izradu hrvatskog kvalifikacijskog okvira od 27. rujna ove godine, sastavljenog od 27 članova, na čelu kojega je ministar znanosti, obrazovanja i športa, a koje čine predstavnici brojnih ministarstava, osnovnog, srednjeg i visokog obrazovanja, gospodarstva, socijalni partneri i slično. Iz svega navedenog je jasno kako stvaranje i širenje iluzija o olakoj mogućnosti stjecanja kvalifikacija i diploma neće koristiti ni kreatorima sustava a ni njegovim korisnicima", zaključuje Uzelac.
I.M.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati