Vladine uredbe: Strože sigurnosne mjere u međunarodnoj plovidbi

Vladine uredbe: Strože sigurnosne mjere u međunarodnoj plovidbi
STROŽE sigurnosne mjere u međunarodnoj plovidbi, propisane međunarodnim konvencijama, unesene su u Uredbu o sigurnosnoj zaštiti trgovačkih brodova i luka otvorenih za međunarodni promet koju je uz još devet uredaba donijela bivša hrvatska Vlada od početka studenoga do sredine prosinca 2003. dok nije zasjedao Hrvatski sabor.

Donošenjem spomenute uredbe Hrvatska se priključila državama koje su svoje zakonodavstvo uskladile s međunarodnim konvencijama koje zbog opasnosti od terorizma donose strože sigurnosne mjere u međunarodnoj plovidbi te traže veću sigurnost u lukama u koje uplovljavaju strani brodovi.

Udovoljavanje sigurnosnim mjerama iz konvencija imperativ je bez kojega hrvatski brodovi neće moći ploviti međunarodnim linijama.

Svaki brod u međunarodnom prometu mora, tako, imati deklaraciju o sigurnosti, a svaka luka koja i dalje želi biti odredište za međunarodne brodove mora imati plan zaštite.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
I brodovi i luke moraju imati osobe zadužene za sigurnost.

Kako bi se sigurnost održala na propisanoj razini, svi pomorci na brodu moraju proći uvježbavanje, a u slučaju da se mijenja četvrtina posade, brod neće moći isploviti ako posada ne prođe najmanje sedmodnevnu obuku.

I u lukama i na brodovima moraju se barem jednom godišnje provoditi mjere za sigurnosnu zaštitu.

Za nepridržavanje propisanih pravila predviđene su kazne do sto tisuća kuna.

Nove mjere stupaju na snagu 1. srpnja, ali brodovi i domaće luke, koje žele sudjelovati u međunarodnom prometu, moraju tri mjeseca prije toga imati procjenu stanja, sigurnosti i planove zaštite, kako bi se mogli podvrgnuti pregledu i certifikaciji.
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara