Volvo u kineskim rukama
M.N.
Foto: Arhiva AutoIndex
NAKON dugotrajnih nagađanja i još duljih pregovora Ford i Geely složili su se oko svih bitnih stavki vezanih za prodaju švedske kompanije. Potpisivanje ugovora o prodaji očekuje se početkom iduće godine.
Da će švedska tvrtka osnovana 1927. godine opet promijeniti vlasnika nagađa se već mjesecima, a nakon što je 28. listopada Ford objavio kako je Geely najbolji ponuđač svima je postalo jasno kako će još jedno slavno ime završiti u kineskim rukama.
Sudeći po sudbini britanskog Rovera to nužno ne mora značiti kraj. Čak štoviše, ovo bi mogla biti velika stvar za Volvo.
Zanimljivim zvuči podatak kako je Geely za Volvo ponudio oko dvije milijarde USD, što je manje od jedne trećine iznosa koji je prije desetak godina dao Ford.
Geely je najveći kineski auto-proizvođač u privatnom vlasništvu, a do sada mu nije uspijevalo penetrirati na europsko tržište. Kupovina Volva je stoga dvostruki dobitak, jer će Kinezi osim slavnog imena na pladnju dobiti i obilje naprednih tehnologija kojima Volvo nikada nije oskudijevao, čak ni u najtežim vremenima.
S obzirom da će Kina ove godine definitivno zauzeti poziciju najvećeg svjetskog tržišta automobila, realno je očekivati gradnju nove Volvo tvornice u Kini. Recimo i kako su bankovne garancije dviju kineskih banaka spremne, pa je teško vjerovati da se išta može izjaloviti.
Podsjetimo, Ford je 2007. godine prodao Aston Martin, a godinu kasnije "riješio" se Jaguara i Land Rovera. Kompanija Volvo car zapošljava oko 20.000 radnika, od čega je njih 15.000 u Švedskoj. Ove godine na ulici je završilo oko 6.000 djelatnika, a u dogovoru sa sindikatom smanjene su i plaće. Godišnja proizvodnja Volva je s prošlogodišnjih 310.000 ove godine skočila na oko 325.000 primjeraka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati