Igor Rudan o Rimcu: "Kineska investicija omogućit će još njegovih čuda"

Igor Rudan o Rimcu: "Kineska investicija omogućit će još njegovih čuda"

Foto:

JEDAN od najuspješnijih hrvatskih znanstvenika u svijetu, Igor Rudan, redovni član Royal Societyja (Kraljevskog društva) u Edinburghu, jedne od najuglednijih znanstvenih institucija svijeta, autor preko 450 znanstvenih radova od kojih su mnogi objavljeni u prestižnim časopisima, osvrnuo se na svom Facebook profilu na veliki uspjeh Mate Rimca i njegovih Rimac Automobila. Podsjetimo, Rimac je jučer objavio kako je njegova tvrtka Rimac Automobili osigurala investiciju od 30 milijuna eura od Camel Groupa, najvećeg proizvođača baterija u Aziji.

Rudanov post o Rimcu prenosimo u cijelosti:

"Investicija će omogućiti još više Rimčevih čuda

O Mati Rimcu i njegovim Rimac Automobilima i Greyp Bikes već sam ranije pisao s velikim oduševljenjem. Ovo je svakako vijest tjedna za Hrvatsku, omogućit će da se čuda koja Mate, Aco Momcilovic i ekipa već godinama rade u Svetoj Nedjelji, sada nastave još dulje vrijeme i - nadajmo se - čak i ubrzaju.

Posjetivši Matinu kompaniju i obišavši razne odjele, shvatio sam kako je automobil u proteklih stotinjak godina bio jednim od najočitijih poligona za primjenu inovacija postignutih u gotovo svim područjima znanosti.

U Rimac Automobilima doista se jasno vidi kako se iza svake inovacije kriju timovi koji rade na njihovu otkriću, patentiranju i stalnom unapređenju. U svaki je napredan automobil, izrađen u 21. stoljeću, ugrađena nevjerojatna količina znanja prikupljenog znanstvenim istraživanjima tijekom cijele ljudske povijesti.

Od samog pretpovijesnog otkrića kotača, te osovine koja ih povezuje, kao u drevnih kočija koje su vukli konji; mehanizma za upravljanje i navođenje kotača u željenom smjeru, što je rezultiralo volanom; pa otkrića parnog stroja, a zatim i napretka u geologiji i rudarstvu, te otkriću motora na fosilna goriva s unutarnjim sagorijevanjem; zatim, rudarstva i napretka u metalurgiji i obradi metala, koji su doveli do razvoja karoserije; pa eksploatacije kaučuka kako bi se razvile gume ispunjene zrakom pod tlakom; zatim, napretka u elektrokemiji, što je automobilu dalo akumulator, te svjetla i struju, a poslije i središnje zaključavanje; pa daljinsko upravljanje, koje je najprije omogućilo mijenjanje kanala na televizoru, a onda našlo primjenu u otključavanju vrata s određene udaljenosti od automobila; radio-valovi uveli su u svaki automobil radio, a kasnije su otkrića u znanosti o materijalima omogućili i snimljenu muziku po izboru, na starim kazetama ili novijim CD-ovima.

Tko zna što je sljedeće?

U limenim automobilima je ljeti vruće, pa su u njih ugrađeni klimatizacijski uređaji, koji su već prije toga bili uvedeni u zgrade; razvoj tehnologije hidrauličkih pumpi omogućio je okretanje volana gotovo bez otpora; razvojem računala došlo je do putnih kompjutera i opće digitalizacije; a lansiranjem satelita u orbitu, omogućeno je praćenje položaja, digitaliziranje cesta i satelitska navigacija.

Danas razvoj baterija omogućuje prijelaz na automobile na električni pogon, za koje se očekuje da će manje zagađivati okoliš. I konačno, razvoj umjetne inteligencije mogao bi u najskorije vrijeme dovesti do automobila koji će nas voziti automatski, bez vozača. Lud-ni-ca!

Tko zna što je sljedeće? Mate Rimac zna. :D"

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
;
Učitavanje komentara