Wall Street Journal nahvalio Rimca i usporedio ga s Muskom
"MATE RIMAC prodaje munju u boci. Osnivač Rimac Automobila u blizini Zagreba u Hrvatskoj, 31-godišnji poduzetnik, pojavio se kao vunderkind kad su u pitanju hipersnažna električna vozila, pridonoseći tehnologiji baterija za proizvođače kao što su Aston Martin, Renault, Pininfarina i Koenigsegg. Rimac je također prikupio investicije od azijskog giganta Hyundaija i Porschea. U rujnu je ovaj luksuzni brend VW-a kupio još 5,5 posto Rimca, nakon inicijalnih 10 posto 2018. godine", za The Wall Street Journal piše Dan Neil.
"Mislim da je Rimac genij. Mislim da će postati legenda", rekao je Heiko Mayer, vođa odjela za pogonske sustave električnog Porsche Taycana, kad je autor teksta razgovarao s njim u rujnu u Norveškoj.
I dok su baterije Muskove Tesle poznate do visokoj gustoći energije, odnosno dugotrajnosti, Rimčev je forte snaga, odnosno baterija i sustav invertera koji se prazne i pune vrhunskom brzinom (hibridna vozila obnavljaju snagu tijekom kočenja).
U skromnom tvorničkom prijemnom prostoru izložen je baterijski sklop Koenigsegg Regere, električno-hibridnog superauta. Rimac tvrdi da se radi o bateriji s najvećom gustoćom snage, koja se može razviti 500 kilovata, otprilike kao i Dodge Hellcat u punoj snazi, a teži 65 kilograma i veličine i oblika je jastuka za kauč.
Svjetski rekord
U rujnu je Regera s Rimčevom baterijom postavila svjetski rekord i od 0 do 400 km/h i natrag do 0 stigla za 31,49 sekundi. To će svakako privući svačiju pažnju. Dan Neil je pitao očito pitanje. Zašto ove ponosne kompanije dolaze u Zagreb, mjesto izvan svjetske automobilske karte, kad su njihovi resursi kudikamo veći? Što to Rimac radi drukčije?
"Ne postoji srebrni metak koji će riješiti sve probleme. Ima tu mnogo optimizacije, isprobavanja stvari, eksperimentiranja, brzih reakcija, neobičnih ideja, koncepta, simulacija, izrade prototipa, iznova i iznova", govori Rimac na svom savršenom engleskom, mekog naglaska.
Međutim, isto vrijedi za Weissach, mjesto Porscheova istraživanja i razvoja. Rimac je ovdje pažljivo birao svoje riječi. On smatra da proizvođači originalne opreme moraju biti "konzervativniji u pogledu tehnologije". Primjer je novi Porsche Taycan, koji ima manji doseg nego usporedivi Teslin model S. "Tesla i Rimac koriste cilindrične ćelije, ali njih je mnogo teže izraditi nego prizmatične ćelije, kakve koristi Taycan, mnogo je više dijelova, puno više toga može poći po zlu", kaže Rimac.
On svakako nije konzervativan, piše Wall Street Journal. Na primjer, nijedna tehnologija njegove kompanije nije patentirana: "Ako je netko toliko dobar da nas može kopirati, samo naprijed, čovječe, zaslužio si. Mi smo tako brzi da smo već sad dvije generacije ispred onoga što možemo zaštititi."
Izvanredni C_Two
Kompanija ima dvije polovice, dvije hemisfere koja neprekidno komuniciraju u Rimčevoj glavi, jednu koja proizvodi hipertehnologiju za tržište i jednu koja proizvodi automobile. Rimac ima vlastiti proizvod u ograničenoj seriji – izvanredni C_Two. Upravljajući snagom 1,4 megavata (ili 1914 konjskih snaga) iz četiri motora i baterijskim sklopom od nevjerojatnih 120 kWh, C_Two može ubrzati od 0 do 300 km/h za manje vremena nego što je potrebno da se ova rečenica glasno izgovori. Imat će najveću brzinu od 412 km/h i autonomiju razine 4, iako može nije sasvim poželjno iskusiti oboje istodobno.
Kao što i priliči karijeri definiranoj ubrzanjem, Rimac je počeo od nule. Hrvatska je jedna od malobrojnih zemalja Europske unije koja osim Rimca nema domaću automobilsku industriju ili proizvodnju dijelova.
"Kad sam 2011. godine počinjao, nije bilo investicija izvana. Nije bilo nikoga od koga se moglo učiti, nikoga da razvija posao. Nije se moglo čak ni pronaći odvjetnika koji bi mogao komunicirati s investitorima", govori Rimac te dodaje:
"Nije postojalo ni tržište, nije bilo kompanija u kojima sam mogao pronaći iskusne zaposlenike. Nitko nije znao kako razviti šasiju, ovjes, kako napraviti automobil za crash-test, kako razviti prednja svjetla..."
Elektrificirana zvijer
Prvi Rimčev automobil, Concept One iz 2016. godine, pokazao se kao prava elektrificirana zvijer, snage 900 kilovata (1244 konjskih snaga). Auto je stekao svjetsku slavu kad ga je britanski televizijski voditelj Richard Hammond slupao u švicarskim brdima, jedva izbjegavši teže ozljede.
"Hamsterov izlet privukao je mnogo pozornosti iz cijelog svijeta. Bili smo vrlo zaposleni", kaže Marta Longin, Rimčeva predana voditeljica odnosa s javnošću.
Do tada se Rimac već bavio brojnim visokoprofilnim angažmanima, među kojima je bio i Jaguar E-Type, koji su Harry i Meghan koristili na kraljevskom vjenčanju.
Međutim, baš kao i intervjuirati metak, pitati Rimca gdje je bio, može značiti propustiti ono kamo ide.
Veliki planovi
Kompanija sada ima oko 600 zaposlenika i prerasla je sadašnje pogone. Njegov će novi kompleks biti sagrađen na 22 hektara u ruralnom dijelu Hrvatske, s dvorcem iz 15. stoljeća udaljenim samo nekoliko minuta. Novi kompleks imat će zeleni krov i životinjsku farmu. Rimac je vegetarijanac i nada se da će nazočnost životinja obeshrabriti mesojede.
Bit će tu i prostori za sastanke na otvorenom, frizerski saloni, restorani, dječji vrtić i hotel za goste u šumi. Osim istraživanja i razvoja te proizvodnje komponenti, u pogonima će se proizvoditi i mali broj Rimčevih hiperautomobila, ne više od tri ili četiri mjesečno. "Uz cijenu od dva milijuna dolara po autu, to nije mali posao", kaže Rimac.
Rimac, koji nosi bradu poput kakvog znanstvenika iz 19. stoljeća i motociklističke majice, izgleda kao da je cijelu noć bio budan još od svoje 17. godine, piše WSJ. Opsjednut je autima, brzinom, tehnologijom i u posljednje vrijeme, izgradnjom automobilske industrije u Hrvatskoj.
"Je li to dobro za mene? Svakako ne! Raditi takvo nešto znači žrtvovati sve ostalo. To je nešto što sam prihvatio. Nemam vremena ni za svoje prijatelje ni za sebe", govori Rimac.
Kako se Rimac slaže s Elonom Muskom iz Tesle? "Nikad nisam razgovarao s njim, a zaista bih volio kad bismo podijelili ideje."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati