Žalac dala posao od 13 milijuna kuna firmi s jednim zaposlenim

Žalac dala posao od 13 milijuna kuna firmi s jednim zaposlenim
Foto: Robert Anic/PIXSELL

SREDINOM lipnja prošle godine, Ministarstvo regionalnog razvoja i EU fondova raspisalo je natječaj za nabavu nečega što su nazvali “cjelovitim i funkcionalnim programskim rješenjem informacijskog sustava za strateško planiranje i upravljanjem razvoja koje sadržava registar projekta”.

Vrijednost nabave procijenjena je na 12 milijuna i 991 tisuću kuna plus PDV, a na natječaj se javio samo jedan ponuditelj. Odnosno, zajednica ponuditelja koju su činile tvrtke Ampelos d.o.o. te InfoDom d.o.o.

Ponudili su, kako piše Telegram, isporučiti traženo za 16,238.750 kuna s PDV-om i Ministarstvo koje vodi Gabrijela Žalac to je prihvatilo.

Firma bila dugo u blokadi

Iako je Ampelos d.o.o., koji se prijavljuje na prvom mjestu ponuđača, tvrtka koja ima jednog zaposlenog, u godini ranije imala ukupne prihode 274.000 kuna te dobit 800 kuna, a nemaju ni web stranicu. Tvrtka je pritom dugo, 64 dana, bila u blokadi. Datum natječaja zgodno im se poklopio jer nešto ranije ne bi mogli dostaviti potvrdu da šest mjeseci nisu bili blokirani, što je preduvjet za bilo kakvo poslovanje s državom.

Naglo im skočili prihodi nakon poslovanja s državom

Prihodi tvrtke Ampelost d.o.o. u odnosu na godinu prije su eksplodirali.

Prihodi su im u odnosu na prethodnu godinu narasli 4740 posto, a dobit ogromnih 910 882 posto. U godini prije natječaja, Ampelos je godinu završio s 9 tisuća i osamsto kuna na računu. Nakon posla s Ministarstvom Gabrijele Žalac, u blagajni su imali drastično više, 10 milijuna i 200 tisuća kuna.

Osim toga, piše Telegram, odmah nakon dobivanja unosnog posla s državom, tvrtka Ampelos posudila je 2,3 milijuna kuna svom jedinom zaposleniku.

Nakon pobjede na natječaju teškom 13 milijuna kuna, iz tvrtke je odmah otišlo 10,8 milijuna kuna: 8,5 milijuna kroz isplatu dobiti i plaćanja poreza na dobit, te 2,3 milijuna kuna kroz pozajmnicu jedinom zaposleniku. Nakon plaćanja poreza, dakle, u ruke vlasnika i direktora otišlo je 9,2 milijuna kuna. Takav tok novca otvara niz pitanja o stvarnom trošku posla za Ministarstvo.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara