Zašto novi rotor u Zagrebu ima semafore? Imamo objašnjenje

Zašto novi rotor u Zagrebu ima semafore? Imamo objašnjenje
Foto: Jurica Galoić/Pixsell

NAKON više od godinu dana radova i potrošenih 320 milijuna kuna, Zagrepčane i sve koji u Zagreb dolaze iz smjera Karlovca dočekuje gotovo identični rotor kao i prije. Od starog, srušenog jer je bio nesiguran i slabo protočan, razlikuje ga tunel koji vodi prema Novom Zagrebu, ograde i semafori.

>> VIDEO Iz Grada za gužve na novom rotoru krive vozače, najavili su promjene

>> Bandić radi maketu rotora. Zagrepčani će to platiti 227.500 kuna

Profesor s Prometa: Semaforima je mjesto na ovom i ovakvom rotoru 

Upravo su semafori koji su iznenadili sve koji su se nadali da će na južnom ulazu u grad zaista biti rotor, a ne kružno raskrižje, razlog što smo za objašnjenje nazvali Marka Ševrovića, predstojnika Zavoda za prometno planiranje Fakulteta prometnih znanosti. On nam kaže da je semaforima mjesto na ovom i ovakvom rotoru.

"Vidjet ćete kakav će kaos nastati kad jednom nestane struje"

"Dobro je da ih ima. Vidjet ćete kakav će kaos tamo nestati kad jednom nestane struje i semafori ne budu radili", rekao je Ševrović za Index.

Neuobičajeni kružni tok sa semaforom je neobično rješenje jer rotori služe bržem protoku automobila i na njima nema potrebe za semaforima. Osim na zagrebačkom koji je izgrađen suprotno savjetima struke.

Loša preglednost zbog uzbrdice i ograda

"Na ovaj se rotor, jednako kao i na onaj stari, automobili penju i jako je loša preglednost. To je još pogoršano ogradama koje jako smanjuju vidljivost”, rekao je Ševrović. On ovih dana vodi stručnu reviziju prometnog rješenja na rotoru i već sada najavljuje da će morati doći do značajnih izmjena.

Prekratke trake za razdvajanje

"Prvo, prevelike su prilazne brzine, a prekratke trake za razdvajanje. Trebat će usporiti promet na prilazu da bi ljudi imali dovoljno vremena za odluku kojim će smjerom krenuti. Drugo, loša je prometna signalizacija. Postavljena je preblizu rotoru", rekao je Ševrović koji bi za otprilike dva tjedna trebao dovršiti stručnu reviziju projekta vrijednog gotovo 50 milijuna eura.

Katastrofalan prilaz iz Remetinca

Kao posebno problematičan već sada ističe prilaz iz smjera Remetinca. "To je katastrofalno napravljeno", rekao je. Iako se rotorom već vozi, tunel pod njim još uvijek nema uporabnu dozvolu. Dobit će je tek kada svi radovi budu završeni.

Vozači moraju sjeći tri trake

"Zato je u tunelu sada ograničenje 40 kilometara na sat. Kad sve bude gotovo, trebalo bi se povećati na 70 km/h", ustvrdio je Ševrović. No i taj tunel je problematičan. Loše postavljena signalizacija dovodi vozače do situacije da moraju u posljednji trenutak sjeći i po tri trake da bi skrenuli u tunel ili, u suprotnom slučaju, da bi se popeli na rotor. "To će se valjda riješiti za nekoliko mjeseci, kada ljudi nauče kamo ih vodi koja traka", zaključio je Ševrović.

Nisu slušali stručnjake

Prema njegovu mišljenju na rotoru će se opet morati raditi. Problem su, ponavljamo, prevelike ograde koje ometaju preglednost i loše postavljena signalizacija. Uspinjanju na rotor nema pomoći jer su gradska uprava i građevinari odbili slušati struku i sagraditi ili rotor u istoj razini s pristupnim prometnicama ili petlju s koje bi se automobili spuštali na kružni tok.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara