Accord i-CDTi - Prvi Hondin dizelski motor ispunio očekivanja
NA HRVATSKO tržište stigao je prvi dizelski motor kojeg je proizvela Honda. Ugradnjom ovog agregata u Accord, konkurencija će imati velikih problema, naročito ako se uzme u obzir povoljna cijena.
Novi motor imali smo prilike isprobati po cestama u okolici Opatije, te moramo priznati kako je i više nego ispunio naša očekivanja.
Honda je svoju slavu velikim dijelom stekla po sofisticiranim i naprednim tehnološkim rješenjima na području benzinskih agregata, te je proizvodnja prvog tvrtkinog dizela bila posao kojemu se moralo pristupiti s najvećom ozbiljnošću.
Uspjeh nije izostao.
Agregat razvija 140 KS, i što je još važnije 340 Nm okretnog momenta.
U klasi velikih turbodizelskih četverocilindraša jedino BMW 320d ima više snage, dok je Accord i-CDTi po pitanju okretnog momenta trenutačno najbolji. Takav izvrstan rezultat postignut je zahvaljujući najmodernijim postupcima proizvodnje, te se agregat može pohvaliti common-rail tehnologijom direktnog ubrizgavanja najnovije generacije, šesnaest ventilskom tehnologijom, blokom od aluminija, turbo punjačem promjenjive geometrije, itd.
Ubrzanje od 0-100 km/h traje 9.3 sekunde, a maksimalna brzina je 210 km/ h, a sve to uz minimalnu deklariranu potrošnju od samo 5.4 litara na sto kilometara.
Okretni moment omogućava izvrsna međuubrzanja, a motor vuče već iz niskih okretaja ne posustaje sve do crvenog područja i oko 5000 o/min.
Sve to upotpunjeno je izvrsnim petbrzinskim ručnim mjenjačem, koji je također napravljenu najboljoj Hondinoj tradiciji, sa dobrim proračunom prijenosa i vrlo dobrom preciznošću. Vozna svojstva ostaju izvrsna, kao i kod benzinskih modela.
Zbog upotrebe aluminija motor je izrazito lagan, te se tijekom vožnje ne odlikuje težinom prednjeg kraja, što je rijedak slučaj kod automobila sa dizelskim motorima.
Tijekom prezentacije imali smo prilike isprobati Accord i-CDTi sa Sport i Executive paketima opreme. Prvi pruža više dinamike u vožnji, ali niti u kojem slučaju ga se ne bi moglo nazvati neudobnim, dok je drugi primjereniji onima koji preferiraju opuštenu vožnju, jer zbog mekše podešenog ovjesa pruža vrhunsko upijanje svih neravnina na cesti.
Vanjski izgled nije bitno mijenjan, prednji i stražnji branik su pretrpjeli kozmetička dotjerivanja, dok je unutrašnjost identična ostalim modelima.
Uz sve ovo ide i vrlo povoljna cijena, koja za relativno dobro opremljeni Sport paket opreme iznosi 27.990 eura, dok je bogata oprema Executive modela nešto skuplja, te Accord i-CDTi sa tim paketom košta 29.990 eura.
Goran Vuzem
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati