BMW-ova ofenziva motora
JEDAN od najboljih proizvođača motora na svijetu BMW, ovih je dana izbacio dva potpuno nova uratka.
Krenimo od jačeg. Potentni V8 snage 420 KS dolazi kao zamjena za postojeći šestak snage 343 KS, a namijenjen je dakako elitnom M3. To je prvi V8 ikada ugrađen u trojku, a zahvaljujući posebnim materijalima čak je i lakši od prethodnog rednog šestaka.
Glava motora dolazi iz iste one ljevaonice u kojoj se proizvode motori za momčad Formule 1.
Svaki cilindar dolazi sa zasebnim elektronički kontroliranim "leptirom" za svaki cilindar što jamči izuzetno brz odziv na gas.
Iako dvostruko slabiji, novi 2,0 litreni dizelaš uistinu nije za podcijeniti. 204 KS ne bi se posramili ni daleko veći motori. Kad je o dizelašima riječ uvijek je posebno zanimljiv podatak o okretnom momentu, a on iznosi ravno 400 Nm. To je identično prethodno prikazanom V8. Dakle, 320d imat će okretni moment jednak BMW-u M3.
Zasluga je to dvaju turbo punjača: jedan za niže okretaje te drugi za visoke. Tehnologija je prvi put primijenjena na modelu 535d, a ima za rezultat potpuno uklanjanje zloglasne turbo rupe. Nemale zasluge ida dakako i Piezo brizgaljkama koje ubrizgavaju smjesu pod tlakom od 2000 bara.
Unatoč velikoj snazi novi dizelaš emitira samo 129g CO2 na 100km što ga svrstava među manje zagađivače. Iako potrošnja nije službeno deklarirana, očekuje se da će iznositi optimističnih 4,9 litara.
B.I.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati