C-klasa dobila novu generaciju CDI agregata
MERCEDESOVA C-klasa, točnije modeli 200 CDI i 220 CDI će uskoro dobiti nove agregate. Druga generacija, uz veću snagu i uglađeniji rad, isporučuju veći okretni moment i pri tome troši u prosjeku pola litre goriva manje.
Model koji je od predstavljanja 2000. godine već dosegao milijunsku nakladu će pomoći dizelske "injekcije" postaviti nove kriterije.
Prije svega u pogledu komfora i užitka, a također i ekonomičnosti. Četvero-cilindarski agregati druge generacije CDI-a osjetno će popraviti i performanse.
Tako će model 200 CDI čiji motor sada razvija snagu od 90/122 kW/KS (+ 6 KS) i maksimalni okretni moment od 270 Nm (+ 20 Nm) do 100 km/h ubrza za 11.7 sekundi (-0.4 s) i pritom u prosjeku troši 5.9 l/100 km (-0.4 l/100 km).
Jača 220 CDI usprkos istovjetnoj snazi (105/143 kW/KS) isporučuje 8 % više okretnog momenta. Maksimalni okretni moment iznosi 340 Nm, dok je potrošnja u prosjeku pala za pola lite i iznosi 5.9 l/100 km.
Poseban napredak napravljen je na polju komfora. Naime ugradnjom dvaju balansnih, koja kompenziraju inercijske sile i time sprečavaju pojavu neugodnih vibracija.
Novi agregati biti će dostupni u svim karoserijskim izvedbama C-klase, uključujući i atraktivni Sports Coupe. Potonji se sa sa potrošnjom od 6.1 l/100 km može pohvaliti sa titulom najštedljivijeg modela u klasi.
Ostale novosti
Paralelno s lansiranjem novih agregata Mercedes će započeti ugradnju novog sustava dijagnostike. Sustav kontrolira rad motora, posebno one djelove koji utječu na kakvoću ispušnih plinova.
Sve anomalije sustav pohranjuje u memorija kako bi podaci bili dostupni na servisnom pregledu, a vozača u slučaju kvara upozorava putem "check engine" lampice.
Također, 5-stupanjska automatika će dobiti novi Comfort mod rada u kojem se promjena stupnjeva prijenosa vrši pri nižem broju okretaja. ESP sustav je dobio nadogradnju.
Postavljanjem dodatnih senzora konstantno se registrira brzina rotacije kotača, lateralna ubrzanja i svi ostali parametri koji omogućuju dijagnostiku promjene tlaka zraka u gumama.
U slučaju bilo kakve devijacije, vozač će biti upozoren putem lampice na kontrolnoj tabli.
Mercedesovi stručnjaci donose novost i na polju aerodinamike. Ustvari, riječ je o novim aero brisačima vjetrobranskog stakla čija konstrukcija omogućuje optimalnu silu prianjanja, manju buku i kvalitetnije čišćenje stakla.
Uobičajeno je da senzor detekcije kiše upravlja radom brisača, međutim kod nove C klase, senzor će upravljati i krovnim otvorom. Praktično, zar ne?
Za sada je nepoznato da li će novi motori rezultirati korekcijom cijena. Bogatija serijska oprema i kvalitetniji agregati bi vrlo lako mogli utjecati povećanjem cijene od nekoliko postotaka.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati