Kad Volvo "poludi"

Kad Volvo "poludi"

AMERIČKI ogranak Volva prikazao je u Las Vegasu dva atraktivna izloška koja se međusobno razlikuju kao nebo i zemlja. Posjetitelji SEMA-e ni ovaj put nisu ostali razočarani. Sajam na kojem i najkonzervativnije marke puste mašti na volju je ovaj put u znaku Forda, koncerna kojem pripada i Volvo.

XC70 AT

XC70 AT je kao što mu ime daje naslutiti, vozilo razvijeno na osnovi serijskog XC 70. Inspiririran pustinjskim utrkama (i filmom Mad Max) Volvov soft-terenac u najnovijoj preradi izaziva strahopoštovanje.

Brojne karoserijske prerade i ogromni 20-inčni kotači s terenskim gumama ne ostavljaju puno mjesta sumnjama u mogućnosti najagresivnijeg Volva svih vremena. Isto govore i podaci o pogonskom stroju. On je, naime, preuzet od sportske R izvedbe modela V70 i naknadno modificiran.

Pet-cilindarskom 2.5 turbo benzincu snaga je nakon modifikacija povećana s 300 na čak 408 KS, koje razvija pri 6.200 o/min. Jednako impresivan je podatak o maksimalnom zakretnom momentu: 540 Nm vozaču je na raspolaganju na okruglih 4.000 o/min.

Performanse su ostale nepoznate, a proizvođač tek naglašava da se do ovih brojki došlo, između ostalog, ugradnjom Garett-ovog GT2835 turbo-punjača i novog software-a. Novi je i sustav hlađenja, a dojam moći zaokružuje specijalno razvijen ispušni sustav.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pogon je na sve kotače putem Haldex spojke, a upravljanje motorom je povjereno šest-stupanjskoj automatici s V8 izvedbe modela XC90. Prerade završavaju na zračnom ovjesu s mogućnosti namještanja visine u rasponu od 100 mm. U prijevodu to znači da je prerada čak 200 mm viša od serijske inačice.

T6 Roadster

Plymouth Prowler mnogi smatraju suviše radikalnim proizvodom, pa ne čudi što je njegova proizvodnja prekinuta. U Volvu se ne brinu i predstavljaju koncept sportskog automobila koji ima više nego očite dodirne točke s prije spomenutim vozilom.

Osnovna razlika je u smještaju motora koji je postavljen straga, odmah iza sjedala. Radi se o 2.9-litrenom twin-turbo rednom šest-cilindarskom motoru posuđenom od poslovnog modela S 80.

Od istog modela preuzeta su i sjedala, te veći dio mehaničkih komponenti. Tako je s istog izvora stigao pet-stupanjski Geartronic mjenjač, stražnje disk kočnice... Ustvari, bilo bi puno lakše nabrojati komponente koje nisu posuđene. Ono što je definitivno unikat je čelični okvir i ploča s instrumentima.

Koliko god fatalno djelovao, T6 zadržava sigurnosne standarde po kojima je marka stekla kultni status. Isto je i u slučaju komfora. Nažalost, kako se radi o ručno izrađenom automobilu za potrebe izložbe, serijske proizvodnje sigurno neće biti.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara