Mercedes-Benz S65 AMG: Najsnažniji serijski automobil
MERCEDES-OVA S-klasa opet puni naslovnice. Trokraka zvijezda sija punim sjajem i predstavlja najsnažniji serijski automobil. Njegovo ime je S65 AMG, a prvi će ga moći uživo vidjeti posjetitelji detroitskog auto-salona.
Kao i većinu Mercedesovih automobila i ovaj prate megalomanske brojke. Ne radi se samo o cijeni, već o onome što se krije ispod lima i svemu onome što iz toga proizlazi. Oni upućeni već mogu zaključiti da se radi o još jednom dragulju s AMG-ovim potpisom. Upravo tako, nakon Maybacha 57S, 6.0 V12 biturbo motor, koji naprosto pršti od snage, smjestio se i u najsnažniju S-klasu i veliko-serijski automobil uopće.
Maksimalnih 450 kW/612 KS motor razvija u rasponu od 4.750 do 5.100 o/min, a vozač može računati i na točno 1.000 Nm zakretnog momenta, i to od 2.000 pa sve sve do 4.000 o/min. S-klasa s AMG-ovim potpisom neprijatelj je za sve gumare, a bogami i cestare. Laganim pritiskom na gas oslobađa se 570 Nm (pri 1.000 o/min), pri 1.500 o/min brojka raste na 750 Nm, a ono što dalje slijedi ravno je znanstvenoj fantastici.
Da, petmetarska limuzina pozamašne mase bez problema će naborati asfalt i iza sebe ostaviti najprobraniju sportsku ergelu. 100 km/h kazaljka pokazuje već nakon 4,4 sekundi, a na 200 km/h automobil će se naći za 13,3 sekundi. Jedini "problem" mogla bi biti bontonom diktirana maksimalna brzina. Ona je naime limitirana na "svega" 250 km/h.
Najvrijedniji i najinovativniji motor kojeg je Mercedes u novijoj povijesti stvorio djelo je stručnjaka koji su svoje znanje tesali u Formuli 1. Većina rješenja preuzeta je iz tehnologije izrade sportskih motora, te je dodatno začinjena prebogatim AMG-ovim iskustvom.
Spomenimo samo neke detalje. Hladnjak stlačenog zraka je 70 % veći, gorivo se dobavlja pod tlakom koji, ovisno o uvjetima, varira od 3.6 do 5 bara, a ispušni sustav jedan je od najmodernijih na svijetu. Suprotno očekivanjima, ekološki standardi su u potpunosti zadovoljeni, motor bez problema udovoljava EU 4 normi, ali i LEV-II američkom standardu ispuha.
Prijenos snage obavlja se AMG-ovim pet-stupanjskim Speedshift mjenjačem, kojim se upravlja preko poluga na upravljaču. Na istom mjestu tj. na volanu, nalaze se i kontrole uobičajenih modova kao što su N, P, R i D. Zbog kamionskog momenta ugrađena je nova spojka presvučena specijalnom metalnom prevlakom.
I za kraj riječ dvije o kočnicama. Potpisuje ih AMG, a po svemu sudeći s njima ne bi trebalo biti problema.
Opremljene Adaptive Brake sustavom, kočnice pružaju nove standarde u pogledu skraćenja zaustavnog puta, ali i same trajnosti. Ugrađeni su kompozitni diskovi promjera 390 mm sprijeda i 365 mm straga.
Što se tiče vizualnog izričaja on je definitivno ostao u skladu s AMG-ovim nazorima nenametljivosti. Najveća novost na kokpitu je tzv. "Racetimer", instrument pomoću kojeg vozač može pratiti brzinske prosjeke tijekom utrka.
Pitanje je samo tko će se s ovakvim automobilom imati hrabrosti uputiti na trkalište. Ukoliko se to ipak desi moći će računati na dorađeni ovjes, sportska sjedala, ali i super-elegantni IWC-ov analogni sat.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati