Mitsubishi Lancer 1.6 Comfort Plus - kvaliteta i razum
MITSUBISHI je tijekom 1980-tih, kao službeno vozilo ZOI u Sarajevu (1984.) i Univerzijade (1987.) obilježio dolazak na europsko tržište, da bi već u idućem desetljeću, nakon uspjeha u WRC-u stekao planetarnu slavu i postao jedna od najcjenjenijijh automobilskih marki.
Visok stupanj kvalitete i pouzdanosti postaju zaštitni znak Mitsubishijevih modela, koji su i kod nas stekli mnoštvo poklonika. Kod nas se najbolje udomaćio Lancer, i to početkom 1990-tih kad je bila aktualna njegova šesta generacija.
Danas, gotovo deset godina kasnije situacija je kudikamo drugačija. Mitsubishi je ostao sinonim kvalitete, ali njegovi modeli visokom cijenom i pomalo neatraktivnim izgledom teško dolaze do kupaca. Međutim, odnedavna je ponuda osvježena, cijene su unazad nekoliko mjeseci pale, a uskoro nam stiže i novi Colt. Do tada će hrvatskom kupcu biti najzanimljiviji novi Lancer, točnije njegova deveta generacija, koju smo imali prilike testirati u najsnažnijoj i najopremljenijoj limuzinskoj izvedbi.
Dizajn
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Lancer u devetom izdanju donosi dizajnerski napredak, ali je i dalje riječ o nenametljivoj limuzini imunoj na moderna stilska kretanja, a time i na brzo zastarijevanje. Dizajneri su se oko krojenja karoserije potrudili taman toliko da Lanceru osiguraju dovoljnu dozu svježine do dolaska potpuno novog modela. Uostalom, ljubitelji Lancera su oduvijek tražili neke druge kvalitete, a pri tome im je poneki pomodni detalj bio potpuno nebitan.
Prednjim dijelom automobila dominiraju moderno oblikovana svijetla povećih dimenzija. Prednja maska s centralno postavljenim logom marke u srebrnoj boji prati trendove lansirane na Outlanderu. Pomalo sportski oblikovan odbojnik raspolaže s tri otvora za zrak, te maglenkama kružnog presjeka, koja su dio serijske opreme.
Pogled na bok vozila otkriva da je riječ o doista starim korijenima. Dojam donekle popravlja postojanje stražnjeg spojlera, te aluminijski naplatci čime je ostvarena veća dinamičnost oblika. Stražnji kraj, koji je ujedno najmanje promijenjen dopao nam se najviše. Kao i sprijeda, svijetla djeluju vrlo efektno i dinamično, a sportska nastrojenost se nastavlja kroz prije spomenuti spojler i svijetla za maglu integrirana u odbojnik.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Ukupno gledano, novi Lancer ne nudi dizajnersku revoluciju niti pripadnu magnetsku privlačnost, pa zaslužuje tek prosječnu ocjenu. Očito je u pronalasku njegovih pravih kvaliteta potrebno zaviriti malo dublje.
Unutrašnjost
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Kao što i priliči jednoj limuzini dugoj gotovo 4.5 i širokoj 1.7 metara, prostora u kabini ne nedostaje. Sva vrata imaju dovoljno velik kut otvaranja, pa je ulazak odnosno izlazak putnika iz automobila lagan. Sjedala su presvučena kvalitetnom tkaninom, poprilično su tvrda, dok nedostatak izraženijeg bočnog oslonca daje do znanja da je riječ o modelu namijenjenom smirenijoj vožnji.
Kad bi u dvije riječi trebali opisati prednju armaturu, rekli bismo da je kvalitetna i staromodna. Naime, s jedne strane je potpuno nerazumljivo zašto se Mitsubishi nije više potrudio oko izgleda kontrolne table i prekidača, dok je s druge strane teško naći riječi kojima bismo opisali kvalitetu izrade. Niti nakon više od 24.000 testnih kilometara plastika ne proizvodi iritirajuće zvukove, a svi dijelovi su čvrsti kao da je automobil danas proizveden. Kontrolna tabla, iako staromodna, rasporedom instrumenata s četiri kružna elementa i jednim horizontalnim na kojem se nalaze signalne lampice, predstavlja uzor sa stanovišta preglednosti. Svi ostali prekidači su nadohvat ruke, s lijeve strane se nalaze tipke za podešavanje retrovizora i aktivaciju svjetala za maglu, dok je na desnoj strani mjesto rezervirano za kontrole ventilacije i klasičan audio uređaj.
Vozačko sjedalo i kolo upravljača je podesivo po visini, pa je ergonomija na relativno visokoj razini. U pogledu dizajna pozitivnu ocjenu definitivno zaslužuje prostor između sjedala, koji posjeduje dvoslojni pretinac s poklopcem, odlagalište za piće i naravno neophodnu pepeljaru. Od detalja treba spomenuti svakako još dvije poluge smještene uz lijevu stranu sjedala koje služe za otvaranje poklopca prtljažnika i spremnika goriva. Jednostavno i vrlo praktično rješenje, kojeg će se posebno sjetiti vlasnici Sierre, Fordovog hita od prije petnaestak godina.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Kapacitet prtljažnika iznosi solidnih 430 litara, što je više nego dovoljno za prosječnu obitelj. Njegov volumen može se povećati preklapanjem djeljive (60:40) stražnje klupe kada je moguće prevesti dulje predmete.
Opremljenost
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Comfort Plus paket opreme je najjači paket na tržištu, pa je sasvim razumljivo da je Lancer u ovoj izvedbi potpuno opremljen. Na popisu serijske opreme nalazi se gotovo sve. Nedostaje tek audio-uređaj, što je razumljivo s obzirom da je predviđena ugradnja klasičnog audio-sustava, a ne modularne jedinice.
Kao što smo već rekli, 15-inčni alu naplatci, spojler i maglenke su serijski, a isto vrijedi i za odbojnike, ručice vrata i retrovizore u boji vozila. Udovoljavanje sigurnosnih standarda ostvareno je serijskim ABS sustavom potpomognutim EBD-om, te paketom zračnih jastuka.
Potpuno opremljena unutrašnjost posjeduje ručni klima-uređaj, električne podizače svih stakala, pripremu za radio s četiri zvučnika i antenom, te centralnim daljinskim zaključavanjem.
Motor i vozne osobine
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Kako je 2.0 benzinac dostupan samo u karavanskoj izvedbi, testirana izvedba pokretana 1.6-litrenim benzincem predstavlja vrh ponude. Motor razvija maksimalnih 72/98 kW/KS pri relativno niskih 5.000 o/min, što tjeranje u visoke okretaje čini besmislenim.
Maksimalni okretni moment od respektabilnih 150 Nm ostvaruje se tek pri 4.000 o/min, pa je elastičnost motora donekle narušena. Naravno, to vrijedi samo ukoliko želite biti brzi, kada ćete morati održavati režim u rasponu do 4.000 do 5000 o/min i često posezati za ručicom mjenjača. Nimalo strašno, jer je buka motora uhu ugodna i ne suviše glasna, a izmjena stupnjeva prijenosa teče vrlo brzo. Hod mjenjača je dosta dug, što je anulirano preciznošću i velikom brzinom. Upravo mjenjač zaslužuje najveće pohvale i pokazuje da je riječ o marki koja je zanat pekla u najzahtjevnijim natjecanjima kao što su WRC i Paris-Dakar.
Ubrzanje do 100 km/h traje 11.8 sekundi, što je u prosjeku klase. Maksimalnu brzinu od 183 km/h Lancer ostvaruje pri 5.300 o/min, kada buka motora postaje velika, pa preporučamo putnu brzinu od maksimalno 160 km/h. Solidne performanse prati vrlo dobra potrošnja goriva, koja gotovo nikada ne prelazi 10 litara. Na otvorenom smo uz težu nogu na gasu trošili oko 7.8 l/100 km, dok je u gradu potrošnja iznosila i dalje prihvatljivih 9.5 l/100 km.
Lancer se u vožnji ponaša uzorno, prvenstveno zahvaljujući odličnom ovjesu tipa McPherson sprijeda i multilink straga. Usprkos izraženoj tvrdoći, prelazak neravnina je nečujan i gotovo bezbolan, dok je gotovo nemoguće izbaciti automobil iz putanje. Sportskoj vožnji pogoduju i potentne kočnice, pa je prava šteta što ispod poklopca ne kuca nešto jače srce.
Zaključak
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
Novi Lancer je izvrstan automobil namijenjen ljudima koji na prvo mjesto stavljaju uvjerljiva vozna svojstva i kvalitetu izrade. Riječ je o pravoj obiteljskoj limuzini, koja ne zazire od sportske vožnje, a komforom i opremom se smješta u gornji dom klase.
Najveća prednost Mitsubishijeve limuzine je zasigurno kvaliteta i pouzdanost, dok mu se kao najveća mana spočitava bezličnost i visoka cijena. Da, kvaliteta košta, a u ovom slučaju je riječ o 131.200 kn, koliko stoji testirana izvedba.
Klikom na fotografiju možete vidjeti istu većih dimenzija
>>Fotografije
>>Baza automobila: Mitsubishi Lancer
Miljenko Nikolić
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati