Porsche Cayenne by Rinspeed
UKOLIKO ste spremni odvojiti poveću sumu novaca za prvi Porscheov terenac, jer je jednostavno najbolji, tada ste se prevarili. Tako barem misle u Rinspeedu i nude svojim klijentima cjelokupan program za tuning Cayenne-a.
Punih 27 godina Rinspeed nudi usluge tuninga za većinu Porscheovih modela. Paralelno se bavi razvojem konceptnih vozila, koja velikim djelom koriste arhitekturu Porschea.
Posljednji u nizu, model Bedouin, pokazao je da Rinspeed ima što reći i na polju terenskih vozila budućnosti.
Obilje znanja i veliko iskustvo je omalenom švicarskom proizvođaču dalo za pravo da pokuša poboljšati ionako jedan od tehnološki najsavršenijih SUV-a današnjice.
Sudeći po fotografijama, rezultat je sasvim solidan. Pogonski agregat je zasigurno najinteresantniji dio vozila za tuning. U ovom slučaju Rinspeed se bavi isključivo snažnijom izvedbom (Turbo), dok za S izvedbu nije predviđena prerada.
Nova elektronika rezultirala je osjetnim povećanjem snage, Turbo sada razvija maksimalnih 371/505 kW/KS pri visokih 6.500 o/min.
Maksimalni okretni moment od okruglih 700 Nm dostupan je već od 2.250 o/min i dalje konstantan sve do 4.750 o/min.
Naravno posljedica su nešto bolje performanse, maksimalna brzina skočila je na 272 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje svega 5.1 sekundu. 10-postotno poboljšanje performansi je solidan rezultat s obzirom na tip vozila.
Nakon prerade motora na red naravno dolazi ispušni sustav. Kupac ima na raspolaganju nekoliko opcija, od kromiranih nastavaka promjera 100 mm, pa sve do cjelokupne grane (od katalizatora).
U ovom potonjem slučaju, zvuk se drastično mijenja. Kako je Cayenne opremljen zračnim ovjesom, u ponudi se nalazi tek elektronski modul za spuštanje vozila. Ugradnjom modula, vozilo je moguće spustiti za dodatnih 30 mm.
Porsche je poznat po vjerojatno najboljim kočnicama, pa na tom području Rinspeed i nije previše zastupljen. Jedina mogućnost je brake kit za prednje kotače (8-klipna kliješta, diskovi 400x36 mm) Nakon prerade vitalnih dijelova tuneri svojim klijentima najčešće predlažu sređivanje eksterijera vozila.
U ovom slučaju riječ je o aerodinamičkom paketu sastavljenom iz prednjeg i stražnjeg spojlera i naravno proširenja na blatobranima. Svi dijelovi su napravljeni iz kompozitnog materijala.
U pogledu naplataka, predviđeni su peterokraki aluminijski naplatci dostupni u veličini od 18 do 20 inča. Također, moguć je odabir guma odnosno kompletnih kotača. U pogledu uređenja interijera švicarski proizvođač-tuner nudi tek ukrase pragova i tepihe sa logom marke. Sasvim logično s obzirom da Cayenne dolazi serijski izdašno opremljen.
I što reći na kraju?
Ukoliko ste već spremni odvojiti oko 140.000 Eura za Cayeene, dodatnih 10-ak tisuća ne bi trebalo predstavljati problem.
Naravno, pod uvjetom da želite kompromis terenskog i sportskog vozila. Ili možete za isti iznos kupiti recimo rasni terenac ala Mercedes G-klase i vrhunski sportski automobil, kao što je Mitsubishi Lancer Evo VI Extreme.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati