Kia primila dizelsku injekciju

JEDNA od najbrže rastućih automobilskih marki dočekat će jesen na hrvatskom tržištu bitno ojačana. Najpopularniji Kijini modeli, Picanto i Rio, odsad se nude i u kombinaciji s modernim turbo dizelskim motorima.

Kia Picanto

Vjerovali ili ne, Picanto je s dvogodišnjim stažem trenutno najstariji model u ponudi Kije. Simpatični mališan koji glavninu tehnike djeli s nešto neuglednijim Atosom (Hyundai) odsada se nudi i u dizelskoj izvedbi. Iako koncepcija gradskog automobila i dizelskog motora do danas nije potpuno zaživjela, prije svega zbog visoke cijene, dizelski Picanto definitivno ima potencijala ostaviti značajan trag na tržištu.

Dva su razloga za to. Prvi je svakako motor. Radi se o novom proizvodu koji spada u red najsnažnijih u svojoj klasi. Tri-cilindarski 1.1 CRDi razvija 55 kW/75 KS maksimalne snage i 153 Nm zakretnog momenta, što se čini kao prava mjera 3,5-metarskog automobičića.

>> Baza automobila: Kia Picanto

Kupcima je na raspolaganju pet-stupanjski ručni mjenjač, kao i automatski prijenos (kasnije). U prvom slučaju radi se o 162 km/h maksimalne brzine, 16 sekundi potrebnih za ubrzanje do 100 km/h i prosječnoj potrošnji od 4,2 l/100 km.

Kia Picanto 1.1 CRDi se na hrvatskom tržištu nudi isključivo u kombinaciji s najbogatijim paketom opreme. Tu dolazimo do drugog razloga za optimizam glede Picantovog uspjeha.

Razina EX Fresh tako nudi prednje i bočne zračne jastuke, ABS+EBD, klima-uređaj, servo-upravljač podesiv po visini, el. podizače, daljinsko centralno zaključavanje itd. Cijena automobila je 88.990 kn do registracije, a doplata za metalik boju 2.200 kn. Kao i sva ostala vozila iz Kijinog programa i Picanta karakterizira jamstvo na 3 godine ili 100.000 prijeđenih kilometara.

Kia Rio

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompaktna Kia koja se hrvatskom tržištu pred više od pola godine predstavila u dvije benzinske izvedbe odsada u ponudi ima i novi 1,5-litreni turbodizelski motor.

>> Test Kije Rio možete naći ovdje.

16-ventilac je opremljen drugom generacijom common-rail sustava ubrizgavanja, te turbinom promjenjve geometrije što ga svrstava među modernije motore ove koncepcije na tržištu. Vrhunac izlazne krivulje snage su 81 kW/110 KS pri 4.000 o/min, te 235 Nm zakretnog momenta dostupnog u rasponu od 1.900 do 2.750 o/min. Više no dovoljno za osiguranje sasvim solidnih performansi.

Rio do 100 km/h stiže za 11,5 sekundi, maksimalna brzina je 176 km/h, a prosječna potrošnja je svega 4,7 l/100 km. Vrijedan spomena svakako je i podatak kako motor udovoljava Euro IV standardima (serijski DPF filter) vezanim uz dopuštenu količinu štetnih spojeva u ispušnim plinovima.

Dizelski Rio nastupa na tržištu sa dvije razine serijske opreme. Osnovni paket opreme EX LIFE sadrži dva zračna jastuka, automatski klima-uređaj, putno računalo, el. podizači svih prozora, daljinsko središnje zaključavanje, vozačevo sjedalo podesivo po visini, djeljivu zadnju klupu i pripremu za radio sa četiri zvučnika.

EX Challenge donosi još prednja svjetla za maglu, bočne zračne jastuke, električno podesive i grijane vanjske retrovizore te kožom obložene kolo upravljača i ručicu mjenjača.

>> Baza automobila: Kia Rio

Zanimljivo je da dizelski Rio starta s akcijskim popustom u iznosu od čak 12.000 kn. Slabije opremljen model stoji 99.000 kn, dok je za bogato opremljenu izvedbu potrebno idvojiti 106.000 kn. Doplata za metalik boju je 2.200 kn.

M.N.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara