Što imate u planu za večeras, alkohol, ili kvalitetan trening?

Što imate u planu za večeras, alkohol, ili kvalitetan trening?
Foto: 123rf

HRANJIVE tvari koje se unose u organizam probavljuju se i apsorbiraju te dopremaju do odgovarajućih tkiva za metaboličke svrhe. 

Alkohol sadrži do čak 7 kcal gramu, a ipak se ne smatra nutrijentom. Razlog tomu proizlazi zbog načina na koji inhibira normalan metabolizam vitamina, ugljikohidrata, proteina te masti. 
 
Alkohol je toksična supstanca, a detoksikacijom alkohola ljudski organizam proizvodi i druge toksične materije. 


ALKOHOL U PREHRANI

Alkohol nadražuje sve segmente gastrointestinalnog trakta. Navedeno za posljedicu može izazvati lošu apsorpciju hrane.

Također, alkohol pojačava izlučivanje kalcija i magnezija putem urina, a opće je poznato kako je magnezij neophodan element energetskog metabolizma. Posljedice nedostatka magnezija mogu biti grčevi u mišićima, slabost te srčana aritmija.

Nadalje, s obzirom kako je funkcija jetre unosom alkohola narušena, dolazimo do činjenice kako alkohol izrazito nepovoljno utječe na metabolizam te dopremanje hranjivih tvari do tjelesnih stanica. 
 
BOLESTI UZROKOVANE ALKOHOLOM

Ukoliko je konzumacija alkohola učestala te podrazumijeva velike količine povećava se rizik za oboljenje od raznih bolesti, uključujući karcinom jetre, usta, grla i jednjaka te također i cirozu jetre.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ukoliko je osoba pušač, rizik obolijevanja se izrazito povećava.

Kronična konzumacija alkohola može izazvati bolesti srca, utjecati na moždane i funkcije živaca, dovesti do pojave masne i disfunkcionalne jetre te također izazvati pankreatitis, a koji ima značajan utjecaj na kontrolu nivoa glukoze u krvi.
 
ALKOHOL I SPORT



Vrlo često navodi se činjenica kako sportaši manje konzumiraju alkohol u odnosu ljude koji se ne bave sportom. Ipak, alkohol se konzumira i od strane sportaša.

Veću sklonost konzumacije alkohola imaju sportaši koji prakticiraju timske sportove.
 
UTJECAJ ALKOHOLA NA FIZIČKU AKTIVNOST



  • Alkohol može spriječiti glukoneogenezu u jetri te je kod treninga s dužim vremenskim trajanjem moguća pojava hipoglikemije.
     
  • Hipoglikemija narušava termoregulaciju.
     
  • Alkohol pogađa centralni živčani sistem što ima negativan utjecaj na koncentraciju, vizualnu percepciju, koordinaciju te vrijeme reakcije.
     
  • Alkohol djeluje kao dijuretik te povećava rizik od dehidracije. 
     
  • Alkohol može narušiti obnovu rezervi mišićnog glikogena. 
     
  • Alkohol usporava obnavljanje povrijeđenih tkiva. 
Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara