Najjeftiniji na auto tržištu: Jeftino, jeftinije, najjeftinije

Najjeftiniji na auto tržištu: Jeftino, jeftinije, najjeftinije

Tekst: M.N.
Foto: Arhiva AutoIndex

NEZAVIDNA ekonomska situacija u našoj zemlji evocira uspomene na prošlo desetljeće kada su najbolje prolazili jeftini modeli, nerijetko zastarjele tehnologije i ogoljene opreme. Prodaju je prije svega diktirala cijena, a potom i metri lima, a danas je situacija tek djelomično drugačija.

Istina, danas tržište više ne trpi pretpotopne modele, pa su tako Daewoo Tico (Racer i Nexia), Fiat Uno i slični modeli već odavna stvar prošlosti.

Izuzetak je Lada Niva, posljednji mohikanac među terencima, kojem očito nikakva dodatna reklama nije potrebna, a svaka usporedba s mogućim rivalima gotovo neizvediva. Ostaje činjenica kako je to jedini model s 4x4 pogonom, ustvari jedini terenac čija se cijena ne piše za šest znamenki. Ustvari, cijena joj je niža od 65.000 kn. 

Kad smo kod cijene limit ćemo za prvu ruku postaviti na 66.000 kn (oko 9.000 eur), što je blizu iznosa 12 mjesečnih prosječnih dohodaka.

Istina, ovaj iznos izbacuje one najpopularnije poput Opel Astre (Classic) koja već godinama drži Opel na vrhu. Da, kompakti su najpopularniji, no najjeftiniji se kriju nešto niže. A ako se sjetimo kako je bilo nekada, sasvim sigurno mogu uz neka veća ograničenja ispuniti i kakvu takvu obiteljsku funkciju. Dobro, neki će reći da je prije bilo lakše, što opet suhoparna statistika ruši.

Prvi koji nam abecednim redom dolazi je Chevrolet Spark, sa ulaznih 44.291 kn i dalje najjeftiniji model na tržištu.

No, s obzirom da je u ponudu već stigao novi Spark (od 58.800 kn), ponuda je ograničena na tek dvadesetak primjeraka, a najniža cijena je 48.167 kn, koliko stoji model sa elektro-paketom, servo upravljačem i klimom, ali bez ABS-a. Nema sumnje, najjeftiniji automobil na hrvatskom tržištu, bez obzira o kojoj generaciji govorili, kao glavne kvalitete postavlja najnižu cijenu, pet vrata i korektnu ponudu prostora.

Drugi model koji će bolje udovoljiti svakodnevnim potrebama je Aveo, koji u trovratnoj izvedbi i potpuno ogoljene opreme (ima 1 zr. jastuk) ima cijenu od 62.200 kn. Komotniji od Sparka, sa snažnijim motorom, Aveo stoji više ali i nudi više.

Iz Citroena nam dolazi nedavno obnovljeni C1, jedan od trio blizanaca, koji u kombinaciji s tri vrata i baznim paketom opreme (ABS, 2 x zr. jastuk, priprema za radio) dolazi s popustom po cijeni od 59.900 kn.

Peugeotova verzija je povoljnija i stoji 54.430 kn. Kao glavne odlike istaći ćemo manevarska svojstva i nisku potrošnju goriva.

Idući dalje dolazimo do još jednog uspješno oživljenog branda. Naravno, u pitanju je Dacia, a njena ponuda većim dijelom udovoljava cjenovnom ograničenju. Logan kao jedina limuzina u usporedbi ima već u startu prednost po pitanju same koncepcije koja uključuje i poveći prtljažnik. Osnovna izvedba sa ABS-om, zr. jastukom i pripremom za radio stoji 55.900 kn.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Istu cijenu ima i nešto manji i vizualno prikladniji Sandero s pet vrata. Za ove modele glavni plusevi su ponuda prostora i robusnost u što smo se i sami imali prilike uvjeriti.

Kako je stari Punto "zaglavio" s ulaznom cijenom od 69.900 kn, iz Fiata nam dolazi samo Panda, i to u dvije zanimljive izvedbe. Naime, osnovna izvedba simpatičnog gradskog prometala ima sniženu cijenu od 59.990 kn, a oprema uključuje ABS i servo, te pogonski 1.1 motor snage 54 KS.

Ovdje svakako vrijedi istaći tek 5.500 kn skuplju Amore izvedbu sa klimom, ABS-om, dva zr. jastuka, DUAL servo upravljačem, odbojnicima u boji vozila i pripremom za radio.

Polako na red dolaze i korejske marke. Njihov adut je Hyundai i10/Kia Picanto, oba s pet vrata. Hyundaijev proizvod ima snažniji motor (1,1/66 KS) i bolju opremu, ali cijenu od 63.147 kn, dok je Picanto 1.0/62 KS dostupan po cijeni od 59.900 kn.

Posljednji u nizu dolazi iz Renaulta. Twingo ima akcijsku cijenu od 59.900 kn (ABS, 2 x zr. jastuk,...), odnosno 64.450 kn za bogatije opremljenu izvedbu Trend (klima, audio-sustav, el. podizači, daljinsko centralno zaključavanje,...). Ovdje valja napomenuti kako se radi o prošlogodišnjoj proizvodnji.

I na kraju umjesto rezimea ćemo reći kako savjetujemo svim potencijalnim kupcima da se prije konačne odluke dodatno raspitaju po salonima, jer cijene se stalno mijenjaju, gotovo na tjednoj razini. Sjetimo se samo Sparka koji je prije manje od mjesec dana imao neponovljivo nisku cijenu od 47.300 kn za luksuzno opremljenu izvedbu.

Uostalom, podignete li limit na 70.000 kn ponuda se drastično širi, pa u nju počnu ulaziti modeli kalibra Fiata Punto, Suzuki Splasha ili Dacije Logan MCV.

Također, uvijek je moguće dobiti i neku neslužbenu ponudu, jer cjenkanje je danas postalo uobičajeno.

Što se nas pak tiče, kako nismo imali priliku isprobati baš sve spomenute modele, konačan sud ćemo dati uz mogućnost blage pogreške. Ako na prvo mjesto stavljamo komfor i tražimo auto za brojnije kućanstvo Dacia Logan će biti prvi izbor.

No, ako ste u potrazi za gradskim prometalom i automobilom naš glas trenutno ide dobro opremljenom Twingu, ali i Citroenu C1/Peugeot 107, provjereno kvalitetnim automobilima koji se nude uz značajne popuste. Naravno, tu ostaje i Chevrolet Spark, kao uvjerljivo najjeftiniji automobil na hrvatskom tržištu.

Znate li nešto više o temi ili želite prijaviti grešku u tekstu?
Učitavanje komentara