SAD ponovno postrožuje zakone oko prodaje cigareta
Tekst: J.D.
Foto: AFP
NOVO pravilo američke Agencije za hranu i lijekove (FDA) koje je jučer stupilo na snagu, a ima snagu zakona, uvelike postrožuje prodaju i reklamiranje cigareta i duhanskih proizvoda mladima.
Pravilo, omogućeno prošlogodišnjim zakonom o zaštiti od pušenja koji je FDA-u dao kontrolu nad regulacijom prodaje duhana, uvodi neka od pravila koja su u Europi odavno na snazi, ali i neka sasvim nova.
U SAD-u se tako više neće smjeti prodavati cigarete i duhanski proizvodi mlađima od 18 godina. Duhanske kompanije više neće smjeti biti sponzori sportskih timova, glazbenih i drugih društvenih događanja, ili bilo kojeg sudionika tih događanja.
Nadalje, zabranjuje se prodaja kutija cigareta u kojima ima manje od 20 cigareta. Zabranjuje se i prodaja cigareta na automatima, osim u "vrlo ograničenim situacijama". Zabranjuju se besplatni uzorci cigareta i davanje darova u zamjenu za kupovanje duhanskih proizvoda. U audio reklamama za cigarete i duhan smjet će se koristiti samo riječi, bez glazbe i zvučnik efekata, a neće se smjeti ni prodavati oprema, kao što su majice i kape, s imenima brendova cigareta.
"Unatoč zabrani direktnog marketinga prema mladima, duhanske kompanije ipak su pronašle način za dopiranje do njih. Nije nimalo slučajno da djeca, a ne odrasli, preferiraju Marlboro, Camel i Newport, tri vrste cigareta za koje se troši najviše na reklamu", rekla je američka ministrica zdravstva Kathleen Sebelius.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati