Je li amonijak gorivo budućnosti? Kinezi i Toyota razvili novi motor

Foto: GAC Motor

KINESKI GAC i Toyota zajednički su razvili motor pogonjen ukapljenim amonijakom. 

Kineski proizvođač premijerno je otkrio dvolitreni motor pogonjen amonijakom. Razvija 161 KS, a emitira i do 90 posto manje CO2 u odnosu na ekvivalentni benzinski motor. 

"Prevladali smo nedostatak zbog kojeg amonijak teško može brzo sagorjeti i stavili smo gorivo u industriju osobnih automobila", rekao je medijima inženjer centra GAC R&D Qi Hongzhong. "Njegova vrijednost za društvo i za komercijalnu upotrebu vrijedna je razmatranja."

Ovo nije prvi put da se amonijak koristi kao gorivo u motoru s unutarnjim izgaranjem te se već eksperimentalno koristi na brodovima i kamionima. Kako ističe Autocar, amonijak ima dvostruko manji kapacitet energije od fosilnih goriva, ali ne emitira stakleničke plinove. 

S druge strane amonijak donosi i niz problema vezanih uz sporost izgaranja, korozivnost te činjenicu da je otrovan. Također, za proizvodnju amonijaka potrebna je veća količina energije. "Amonijak je vraški problematičan za rukovanje", rekao je Colin McKerracher, voditelj analize prometa i automobila u BloombergNEF-u. "Ne mogu vidjeti da se razvija u osobnim automobilima", prenosi Bloomberg.

Pročitajte više