Mazda: Smanjenje potrošnje goriva za čak 30 posto

U POSLJEDNJIH desetak godina automobilska industrija je relativno uspješno pratila rast cijena pogonskih goriva i odgovarala sve učinkovitijom motorima. Isto vrijedi i po pitanju ekologije i pripadajućih standarda. Na novi val poskupljenja prva je reagirala Mazda priopćenjem u kojem se obvezuje na drastično smanjenje potrošnje goriva u narednih nekoliko godina.

Mazda će do 2015. godine smanjiti potrošnju goriva na svojima automobilima za čak 30 posto. U Mazdi pokriće za optimizam vide u dosadašnjim uspjesima. U posljednjih sedam godina potrošnja Mazdinih automobila dostupnih na japanskom tržištu smanjena je također za 30 posto.

Prvi korak već je napravljen, sve nove generacije modela od svojih su prethodnika lakše stotinjak kilograma. Računica je jednostavna, manje kilograma na vagi omogućava ugradnju slabijeg (i lakšeg) motora za postizanje konkurentnih performansi vozila. Osim korištenja sada već tradicionalnih materijala, kompozita plastike i karbona te aluminija, Mazda će 2013. godine početi u svoje automobile ugrađivati potpuno nove materijale, tzv. bioplastiku. 

S druge strane japanska tvrtka najavljuje komercijalizaciju tzv. SISS (Smart Idle Stop System) sustava automatske deaktivacije motora u fazi mirovanja vozila. Početak komercijalizacije najavljen je za iduću godinu, a prve projekcije napominju kako će taj sustav u praksi reducirati potrošnju za do osam posto.

Također, već iduće godine i Mazda će se aktivno uključiti u promoviranje bioetanolskog goriva. Određeni modeli s motorima prilagođenim korištenju E85 mješavine bit će ponuđeni na sjevernoameričkom, kao i na nekim europskim tržištima.

Kad su u pitanju konvencionalna rješenja, i tu ima novosti. Nova linija benzinskih motora s drugom generacijom tehnologije direktnog ubrizgavanja goriva na tržište dolazi 2011. godine, a za isto vrijeme najavljeni su i novi dizelaši, i to s 20 posto nižom potrošnjom u odnosu na aktualnu generaciju. I na kraju spomenimo i novi rotacijski motor opremljen DISI (Direct Injection Spark Ignition) najavljen za 2010. godinu.

Pročitajte više