Njemačka protjeruje električne romobile s pločnika

Foto: Seat, VW

OVIM potezom nastoji se učiniti pločnike sigurnijim za pješake, ali i popularizirati korištenje inovativnih vozila pogonjenih električnom energijom.

Visoki dom njemačkog parlamenta Bundesrat potvrdio je prijedlog ministra prometa Andreasa Scheuera koji regulira promet električnih romobila i miče ih s pločnika na cestu. Njemačka je tako jedna od posljednjih europskih zemalja koje su dopustile električnim skuterima i romobilima da siđu na kolnike i postanu punopravni sudionici cestovnog prometa. Ograničenje brzine je 20 km/h, a vozač mora biti stariji od 14 godina. Osim cesta, električni romobili, skuteri i kojekakvi konceptni hibridi moći će prometovati i biciklističkim stazama.

Odluka je kod većine naišla na odobravanje, a jedini koji su izrazili zabrinutost su ljudi okupljeni oko glavnog udruženja biciklista. Naime, njih muči infrastruktura pa tako komentiraju: "Sada trebamo dvostruko više prostora za bicikliranje."

 

Najsretniji su proizvođači e-scootera, pa tako uz domaće start-up tvrtke kao što su Tier i švedski Voi, na sceni stupaju i američki igrači kao što su Bird i Lime. Također, u cijelu igru uključio se i Volkswagen koji najavljuje svoja vozila, kao i Seat s romobilom koji se odnedavno nudi i u Hrvatskoj.

Naravno, ekspanzija ovih nečujnih i vrlo brzih vozila donosi i neke probleme. Osim cijene, najveći je svakako sigurnost, što je posebno istaknula francuska ministrica prometa Elisabeth Borne, koja je za Le Parisen rekla kako je dolazak e-skutera "nagao i anarhičan". Zbog osjećaja nelagode i brojnih nesreća, od rujna će im zabraniti prometovanje pločnikom, brzinu ograničiti na 25 km/h te zabraniti korištenje slušalica u vožnji. U protivnom će biti kažnjeni globom u iznosu od 135 eura.

Da je sigurnost doista ugrožena, potvrđuje studija iz Texana u Americi. Istraživači su u razdoblju od rujna do studenoga prošle godine zabilježili 190 slučajeva ozljeda vozača takvih skutera, a gotovo pola ih je bilo teško ozlijeđeno. U 84% tih slučajeva radilo se o prijelomima, piše EuroNews.

I konačno, Velika Britanija je zadnja europska zemlja snažnog gospodarstva u kojoj je zabranjena upotreba e-scootera na javnim površinama.

 

 

U Njemačkoj se nadaju kako bi upravo električni skuteri mogli donijeti značajnu prevagu u smanjenju emisija CO2. 47 milijuna automobila registrirano je u Njemačkoj. Svake godine proda se više od tri milijuna novih pa je emisija štetnih plinova gotovo ista kao 1990., piše DW. Cilj da se do 2030. emisija smanji za 40 posto zvuči neizvedivo, osim ako se neke stvari ne promijene iz korijena. Tako mnogi misle da je ova odluka Njemačke prvi korak u smanjenju dominacije automobila u urbanim područjima.

I na kraju recimo kako je u Hrvatskoj izjednačen pojam električnih romobila i pješaka pa se ta vozila mogu kretati pločnikom i nemaju obvezu vožnje po biciklističkim stazama.

Pročitajte više