Nova Astra - najprostranija u klasi

STVARAOCI nove Astre nisu pokleknuli pred aktualnim dizajnerskim smjernicama i podarili joj monovolumenski oblik, već su ostali vjerni tradicionalnoj koncepciji i razliku nadoknadili pametnim planiranjem prostora.

Prije svega treba priznati da je nova Astra s duljinom od 4.25 metara, širinom od 1.75 metara i visinom od 1.46 metara među najvećim modelima u klasi. Usporedimo li to s dosadašnjim modelom, novi je 35 mm viši, 44 mm širi i 139 mm dulji, pa je sasvim jasno da je postignut značajan napredak na polju prostranosti. Također, međuosovinski razmak od 2.61 metara omogućio je poigravanje s interijerom, odnosno s njegovim rasporedom.

U Opelu su jasno odredili cilj i način na koji će ga postići. Astra je izvana morala ostati kompaktan automobil sportskog karaktera, pa se kao jedino moguće rješenje nametnulo tzv. "inteligentno pakiranje". Naime, cilj pri razvoju je bio stvoriti veliki prostor za putnike, a što manji za tehnologiju.

Što je u stvari pakiranje prostora? Frank Leopold, direktor u Opelovom  Međunarodnom centru za tehnički razvoj (ITDC) zadužen za integraciju i pakiranje u vozilu, ovako definira  zadaće njegovog odjela: "Naš je posao optimalno podijeliti raspoloživ prostor u automobilu na putničku ćeliju, prtljažni prostor te prostor za tehničke komponente auta, tako da noši kupci maksimalno profitiraju."

Pakiranje počinje s motorom, objašnjava Leopold. Pri planiranju prostora, treba uzeti u obzir ne samo potreban prostor za smještaj motora i mjenjača, već i njihovo kretanje u slučaju frontalnog sudara. Prednja pregrada smještena između motora i unutrašnjosti je osmišljena kao kompleksna metalna stranica koja zahvaljujući mnoštvu kontura, omogućava smještaj motora skroz prema naprijed. Tako se oslobađa dragocjen prostor za putničku kabinu.

Položaj papučica, prema riječima Leopolda, je ključni parametar pakiranja. «Čovjek visok 1.90 metara na vozačevom sjedalu sjedi nisko u blago nagnutom položaju dok će na istom tom mjestu žena visine 1.55 m sjediti u srednjoj do visokoj poziciji. Moramo osigurati da i ona također može bez poteškoća dosegnuti papučicu spojke i da preko poklopca motora gleda pod kutom od najmanje 6.7 stupnjeva, tako da je prostor neposredno ispred automobila lako vidljiv. Iz ove točke, mi definiramo prostor u koji smještamo kuk H(hip), središnju točku između gornjeg dijela tijela i nogu na prednjem sjedalu." Točka H opisuje položaj putnika u automobilu i početna je točka za sva mjerenja, kao što je udaljenost do ručice mjenjača ili papučica.

Pri razvoju u Opelu, koriste se takozvana 50-postotna žena i 98-postotni muškarac kao virtualni vozači, a također i više od 50 drugih modela putnika. Njihove su mjere skenirane i spremljene u program "Ramsis”, koji pomaže u antropološko-matematičkoj simulaciji putnika. Uz pomoć ovog pomagala, Leopoldove kolege iz takozvane «grupe za sjedala" mogu na kompjuteru  simulirati sve mjere i operativne sile u unutrašnjosti automobila, puno prije no što je prvi prototip izrađen. Primjera radi, Ramsis  brzo odgovara na  pitanja kao što su: «Da li dekorativna lajsna s unutrašnje strane vrata smeta vozačevom koljenu?".

Da bi ugođaj u Astri bio što bolji, s posebnom pažnjom je oblikovan gornji dio kabine. Prilično uspravan položaj bočnih prozora u visini očiju osigurava osjećaj prostranosti, prozračnosti i ugode. Malo povišen i uveliko produljen krov osigurava veći prostor u visini glave. U usporedbi s prethodnim modelom, visina je povećana za 10 mm a duljina za 40 mm. Putnici smješteni na stražnjim sjedalima u novoj Astri sada također imaju uživaju veći komfor zbog dva dodatna centimetra u visini ramena.

Velika stražnja vrata olakšavaju ulazak u automobil, što rizik od udarca stražnjim dijelom glave u  C nosač svodi na minimum. Pored ovih mjerljivih prednosti u unutrašnjosti, tu su još i pametni detalji: zaobljeni prijelaz iz kokpita na unutrašnjost vrata, dizajn centralne konzole, vodoravne dekorativne lajsne, dva optički integrirana otvora za ventilaciju i ravne površine ručica vrata su također elementi koji povećavaju osjećaj prostora.

Nova Astra u Hrvatsku stiže iduće godine, kada ćemo se i osobno moći uvjeriti u njenu prostranost. Do tada nam preostaje da se u njene kvalitete uvjerimo putem novih službenih fotografija objavljenih prije nekoliko dana.

Pročitajte više