Novi Audi A4

AUDI će koncem mjeseca na salonu automobila u Parizu premijerno prikazati potpuno obnovljeni modela A4.

Novi A4 u Parizu debitira u dvije karoserijske izvedbe, limuzinskoj i karavanskoj, a uz osvježen vanjski izgled donosi pregršt novosti na polju mehanike među kojima su čak četiri nova motora. I to nije sve, nova "četvorka" dobiva unaprijeđene kočnice i servo upravljač, a novosti ima i u ponudi mjenjača.

Dizajn – koncept Nuvolari je zaživio

Jedan od najpopularnijih premium modela u svojoj klasi dobiva potpuno novi vanjski izgled inspiriran vrlo uspješnim konceptom Nuvolari iz 2003. godine.

U važnije, a time i uočljivije značajke novog dizajna svakako spada monolitna prednja maska duboku urezana u prostor odbojnika, te potpuno novi dizajn svjetala, kako prednjih tako i zadnjih. Dinamične obline automobila prate osnovne obrise i dimenzijske omjere zadane na većem modelu A6 lansiranom u prvoj polovici ove godine.

Laganu kuru pomlađivanja prošla je i unutrašnjost automobila. Time će Audi A4 i dalje biti uzor u pogledu ergonomije, luksuza i poglavito kvalitete. Budući vlasnici će uz doplatu moći odabrati interijer presvučen kožom (nove kombinacije), a od korisnih nadogradnji tu je još posljednja generacija DVD satelitske navigacije.

Novi motori za vrhunske dosege

Bogata paleta motora dostupnih za središnji Audijev model će u novoj modelskoj godini biti obogaćena čak četirima motorima.

Novost u benzinskoj ponudi su dva FSI agregata. Svojevrsni nasljednih 1.8 T generacije motora i budući bestseler, 2.0 T FSI agregat, krasi 200 KS maksimalne snage dostupne u rasponu od 5.100 do 6.000 o/min, te 280 Nm okretnog momenta raspoloživog u širokom pojasu od 1.800 do 5.000 o/min. Motor je usuglašen sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i «četvorki» omogućuje ubrzanje do 100 km/h za 7.3 sekundi, te maksimalnu brzinu od 240 km/h. Vrh ponude je rezerviran za 3.2 V6 FSI benzinski motor od 255 KS preuzet iz modela A6. Tako će biti do lansiranja S4 izvedbe koju pokreće V8 snažan 344 KS.

U dizelskoj ponudi Audi još jednom koristi blagodati velikog koncerna i nudi novi model u kombinaciji s 2.0 TDI agregatom od 140 KS i 320 Nm. Motorna izvedba za koju se očekuje da bi trebala na sebe preuzeti glavninu prodaje karakterizira ubrzanje do 100 km/h za 9.7 sekundi, te 212 km/h maksimalne brzine. U dizelskom programu će biti još tri dizelska motora predvođena 3.0 V6 TDI agregatom od 204 KS.

Ostale novosti

Dolazak novih motora za sobom je donio još nekoliko tehničkih novosti. Prije svega, to je nova generacija ML mjenjačkih kutija s pet odnosno šest stupnjeva prijenosa. Također, A4 je dobio i šest-stupanjsku Tiptronic automatsku transmisiju, te i dalje osobit Multitronic CVT (Continuously Variable Transmisson)  bestupanjski mjenjač (sedam-stupanjski u manualnom modu).

Najteži zadatak imali su inženjeri zaduženi za unapređenje dinamičkih karakteristika automobila. Optimalna kombinacija udobnosti, upravljivosti i stabilnosti ostvarena je korištenjem tehnoloških rješenja s modela A6 i inovacija dosad rezerviranih samo za sportsku S4 izvedbu.

Sa izvedbe S4 je preuzet progresivni servo-upravljač, a na novom modelu će biti dio standardne opreme za snažnije izvedbe (2.0 T FSI, 3.2 FSI, 3.0 TDI). Kočnički sustav je ojačan i opremljen tzw. "wiping funkcijom". Riječ je o zanimljivoj inovaciji prvi put viđenoj na modelu A6 koja omogućava održavanje optimalnog stanja površine kočionog diska.

Cijene i potpuni tvorniči podaci za novi A4 bit će poznati ubrzo nakon svjetske premijere.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više