Novi podaci o sljedećem M5

BMW je navodno već započeo s razvojem pete generacije M modela serije 5, koja se trenutno vodi pod kodnim imenom F10M, a njegovo predstavljanje javnosti u produkcijskoj formi možemo očekivati u jesen 2011. na tadašnjem frankfurtskom auto salonu.

Najveću razliku u odnosu na sadašnji model će činiti prva upotreba turbopunjača, koji će pripomoći smanjenju potrošnje, a time i štetnih emisija. Cilj je smanjiti emisiju ugljičnog dioksida za oko 20%, sa sadašnjih 344 na oko 275 g/km.

Albert Biermann, šef razvoja M odjela, je izjavio kako je cilj postići veći okretnim moment pri nižim okretajima, a opet postići optimalan omjer između zadržavanja vrhunskih performansi i želje za ekonomičnošću. 

U svakom slučaju radit će se o V8 agregatu još uvijek nepoznatog obujma. Što se snage tiče ona bi se lako mogla kretati oko 560 KS . No, karakter automobila bi ipak prvenstveno trebao biti promijenjen znatnim povećanjem okretnog momenta. Isti bi navodno trebao narasti za oko 30%, dakle sa sadašnjih 519 pri 6.100 na oko 675 Nm pri 1.500 o/min.

Uz novi motor, nova će generacija dobiti i novi mjenjač, a radit će se o unaprijeđenoj izvedbi 7-stupanjskog mjenjača s dvije spojke koji je trenutno dostupan u modelu M3.

Nadalje, veliki je naglasak na smanjivanju mase automobila, pa će tako dobar dio karoserijskih površina biti izrađen od ugljičnih vlakana. Prvenstveno će se raditi o poklopcu motora, prtljažnika i krovu. Istovremeno, želja je BMW-ovih stručnjaka znatnije povećati aerodinamična svojstva automobila. Tako bi novi M5 trebao dobiti sustav aktivne aerodinamike koji primjerice zatvara dijelove maske i usisa pri manjim opterećenjima, a sve u cilj smanjivanja otpora zraka.

Valja reći i kako se od novog modela mogu očekivati i vrhunska vozna svojstva. Naime, sljedeći će M5 dobiti u potpunosti novi i napredniji prilagodljivi ovjes te novu generaciju električnog servo upravljača, koji je prema Biermannu nudi odličan odziv i feedback.

Na kraju spomenimo još i kako će sljedeći M5 što se dizajna tiče odgovarati trenutnom odnosu standardnog i M modela. Drugim riječima, manji broj agresivnih dodataka tek toliko da se zna kako nije riječ o "običnom" BMW-u serije 5.

Pročitajte više