Omiljen u Europi, a sada je stigao i na hrvatske ceste. Upoznajte električni Zoe

Foto: Renault

NAJPRODAVANIJI električni gradski auto u Europi ove je godine temeljito obnovljen, a sada je došao i u Hrvatsku.

Naravno, govorimo o Renaultu Zoe koji se i dosad nudio na hrvatskom tržištu. Međutim, nakon što je sada dobio osjetno ozbiljniji pogon, ovaj bi auto mogao postati i nešto češća pojava na hrvatskim prometnicama.

Najveće novosti treća generacija donosi ispod poklopca. Tako uz poznatu izvedbu s elektromotorom od 80 kW/110 KS stiže i ona moćnija od 100 kW/136 KS. I ne samo to, ugradnjom većeg seta baterija od 52 kWh zamjetno je porasla autonomija, na 395 km po WLTP-u. Pritom su performanse zadovoljavajuće, 10 sekundi do stotke i 140 km/h maksimalca.

I dok je izvana Zoe ostao prepoznatljiv po linijama prethodnika, interijer je temeljito obnovljen i donosi digitalni kokpit. Sustavi za pomoć u vožnji, 10-inčni zaslon, multimedijski sustav Renault Easz Link i nov način rada za gradsku vožnju, samo su neke od značajki koje će korištenje ovog automobila učiniti praktičnijim.

Ono bitno je kako automobil sprijeda iza logotipa u obliku dijamanta ima skriven priključak Combo (CCS), a koji se sastoji od standardne europske utičnice i konektora s dva zatika za punjenje istosmjernom strujom.

Punjenjem na kućnoj utičnici, Zoe može ostvariti domet od 300 km u osam sati, na punjaču od 11 kW treba mu dva sata za 125 km dosega, na 22 kW jedan sat itd. Konačno, punjenjem na DC punionici (istosmjerna struja) snage 50 kW Zoe može u samo 30 min prikupiti dovoljno energije za 150 km.

Recimo i koju o cijenama. Start s motorom od 110 KS i opremom Life znači cijenu od 247.990 kn, što je čak i nešto niže u odnosu na prethodnika. Zanimljivo, razlika između snažnijeg i slabijeg motora je manja od 4.000 kn.

>> Službeni cjenik: Renault Zoe

Renault Zoe je u sedam godina od predstavljanja prodan u više od 160.000 primjeraka, a prošle je godine držao 18,2% tržišnog udjela na tržištu električnih automobila. Zauzima prvo mjesto u prodaji u Njemačkoj, Španjolskoj i Francuskoj u kojoj je tijekom godine ostvario tržišni udjel od 54,9 %.

Pročitajte više