Opel predstavio novi sustav filtera čestica

OPEL će na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu predstaviti novi DPF (Diesel Particulate Filter) sustav filtera čestica, koji ne zahtijeva posebne aditive a nema mane konvencionalnog sustava.

Opelovi i GM-ovi inženjeri su razvili ovaj inovativni sustav koji će se od iduće godine ugrađivati u Vectri i Signum. Riječ je o izvedbama pokretanim novim 1.9 CDTI ECOTEC motorom čija premijera je predviđena za ovogodišnji salon automobila u Frankfurtu.

Novi DPF sustav se sastoji od saćastog keramičkog središta načinjenog od silikonskih karbida, i dodatno perforiranog mikroskopskim kanalima. Ispušni plinovi prolaze kroz zidove kanala, na kojima se čestice skupljaju. Kako bi se spriječio velik povratni pritisak, nečistoću se mora redovito spaljivati.

Umjesto da se koriste aditivi u gorivu za proces pročišćenja, što koristi FAP (Citroen-Peugeot) Opelovi inženjeri su se odlučili na stjenke filtera staviti tanak sloj skupocjenog metala. Sustav zahtijeva ubrizgavanje dodatne količine goriva, kako bi se podigla temperatura ispušnih plinova na potrebnih 600 stupnjeva Celzija i omogućilo spaljivanje čestica. Stoga je potreban fleksibilan sustav ubrizgavanja, obzirom da sustav mora raditi ne samo pod punim opterećenjem, već i u vožnji na kratkim dionicama. Preciznu kontrolu procesa ubrizgavanja goriva pružaju moderni common rail motori s direktnim ubrizgavanjem, čime je taj problem u potpunosti otklonjen.

Druga prednost ovog inteligentnog sustava je odvijanje procesa regeneracije u nepravilnim vremenskim razmacima, ovisno o prevladavajućim uvjetima vožnje. Sagorijevanje filtriranih čestica odnosno dodatno ubrizgavanje goriva se odvija tek kada su nagomilane čestice prouzročile dovoljan povratni pritisak u filteru. Bez nadzora vozača, proces kontrolira senzor pritiska i temperature u DPF modulu. Drugim riječima, učestalost obnavljanja filtera nije unaprijed vremenski određena, već ovisi o uvjetima korištenja automobila. 

Između primarnog katalizatora kod motora i filtera čestica, nalazi se oksidacijski katalizator čiji zadatak je redukcija  količine ugljikovodika i ugljičnog monoksida u ispuhu. Količina dušikovih oksida niža je od one dopuštene Euro 4 normom.

Novi Opelov sustav pročišćavanja ispuha neophodan je za udovoljavanje normi, koje na snagu stupaju od 1. siječnja 2006. godine. Primjera radi, Euro 4 standard dopušta manju količinu NOx u ispuhu od trenutno aktualnih standarda. 

Pročitajte više