Redizajnirana Toyota Corolla otkrivena na Madrid Motor Showu

UZ FACELIFT, uvodi se i novi dizelski motor, još opreme u osnovnom Terra paketu, mogućnost kupovine Vehicle Stability Controla za sve modele, a dorađena je i pasivna sigurnost.

Neki detalji izgleda preuzeti su sa Verso izvedbe Corolle. Toyotina politika konstantnog poboljšanja proizvoda, potvrđena je redizajnom posljednje generacije Corolle, premijerno predstavljene 2001. godine.

Izuzevši vanjske izmjene, najveća je novost 1.4 D-4D dizelski motor od 90 konja, nastao na bazi agregata koji se ugrađuje u Yaris. Zanimljivo je da će on zamijeniti dvolitreni dizelaš koji se trenutno ugrađuje, a snaga oba motora je ista.

Novi motor zadovoljava Euro IV norme o čistoći ispušnih plinova, a u odnosu na inačicu u Yarisu, snaga mu je porasla sa 75 konja, kao i okretni moment, koji sada iznosi 190 Nm, u odnosu na 170 Nm.

Motor je dostupan sa petbrzinskim (Multi-mode Manual Transmission) mjenjačem, odnosno mjenjačem kod kojeg je kod kojeg je spojka automatska, a njene papučice nema u unutrašnjosti. Taj mjenjač ima tri moda rada- normalni automatski, sportski automatski i ručni kod kojeg vozač mijenja brzine pomicanjem ručice mjenjača. S novim motorom automobil postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h uz ubrzanje od 13.3 (14.5 M-MT) sekunde do stotke, a deklarirana kombinirana potrošnja goriva iznosi 4.8 litara.

U ponudi i dalje ostaje jači dizelaš obujma dvije litre i snage 116 konja, za kojega su razvijene nove komponente usisa kako bi se reducirala razina buke u motoru, a efikasniji hladnjak i ventilator poboljšavaju hlađenje. Ostatak ponude motora sačinjavaju benzinci i to 1.4 VVT-i snage 97 konja, 1.6 VVT-i snage 110 konja te 1.8 VVTL-i koji razvija 192 konja, a ugrađuje se u T-Sport izvedbu.

Dijelovi pasivne sigurnosne opreme isti su kao i na Verso izvedbi, odnosno odsad je Vehicle Stability Control (VSC) moguće dobiti sa svim modelima, a u vozačev i suvozačev zračni jastuk ugrađeni su inflatori koji ih pune zrakom u dvije faze kombinirani sa senzorom za poziciju sjedala i za detektiranje ozbiljnosti udarca.

Vozača na činjenicu da se nije vezao upozorava dvofazni, audio i vizualni sustav alarma, koji je standardna oprema za prednja sjedala, a suvozački zračni jastuk moguće je deaktivirati ključem. Sve verzije su dobile veće retrovizore. Od ostalih vizualnih izmjena treba napomenuti prednja svjetla i izbočinu na rešetki hladnjaka, koja je identična onima na izvedbi Verso. Straga je novi masivniji odbojnik, a svjetla su crvena.

Goran Vuzem

Pročitajte više