SAD: Chevrolet pregazio Ford, prodano 17 milijuna vozila

PREMA najnovijim informacijama prošle je godine na tržištu SAD-a prodano gotovo 17 milijuna vozila, što je neznatan porast u odnosu na godinu prije. Puno zanimljiviji podatak je da Ford nakon 19 dugih godina mora odstupiti s trona i titulu najprodavanije marke prepustiti Chevroletu.

Iako je Ford u 2005. godine zabilježio blagi porast prodaje u osobnom programu, fijasko gospodarskog programa (manjak od 189.932 vozila) doveo je do značajnog pada ukupne naklade. Tijekom 2005. godine Amerikanci su kupili 2.634.041 Fordova, dok je Chevrolet godinu završio s 2.651.124 prodana vozila. Dovoljno za prvo mjesto i povijesnu pobjedu na koju je Chevrolet čekao dva desetljeća.

U Chevroletu ne planiraju dugo slaviti trijumf nad Fordom, već se okreću planiranju poslovanja u godinama koje slijede. Prema službenom priopćenju Chevrolet će samo tijekom ove godine predstaviti 19 novih modela. Mark Fields, predsjednik Forda USA, posljednja dešavanja nije htio posebno komentirati, već je samo konstatirao kako je Fordu od krune puno važnija briga prema kupcima.

Da, izjava je to kojoj više nitko ne vjeruje. Uostalom, Ford je čak i na kanadskom tržištu morao priznati poraz. Tamo je blagi pad prodaje kumovao padu za jedno mjesto, prešišao ga je DaimlerChrysler, a prvo mjesto i dalje drži GM.

Međutim, uspjeh Chevroleta nije značajno popravio GM-ovu poziciju. Godišnja prodaja koncerna pala je za 4.3 %, a jedini lošiji bio je Ford s padom od 5 %. Kao što GM-u ne pomaže solidan status Saaba, tako se Fordu baš i nije isplatio visoki imidž Volva i Jaguara.

Ukupne brojka za tržište SAD iznosi 16.912.554 prodana vozila, što je 0.4 % više u odnosu na godinu prije.

Uzlet Toyote i Nissana

Svjetski uspjeh Toyote ocratava se i na američkom tlu gdje je zabilježen porast prodaje od 9.7 % i godišnja naklada od čak 2.260.296 vozila. Uvjerljiva je i Honda čija prodaja je porasla za 4.9 % i zaustavila se na 462.472 prodanih primjeraka. Povijesni uspjeh slavi Nissan koji je uz pomoć Infinitija, svog luksuznog branda, prvi put prodao više od milijun vozila.

Korejski gigant je poput Toyote nezaustavljiv. 6.1-postotno povećanje prodaje i 730.863 prodanih vozila (Hyundai i Kia) daju naslutiti da u narednim godinama možemo očekivati probijanje granice od milijun vozila.

Japanske marke uspješno je pratio tek jedan američki gigant. DaimlerChrysler je uz pomoć uvijek uspješnog Mercedesa podigao prodaju za 4.2 % ostvarivši ukupnu prodaju od 2.529.254 vozila i zauzevši treće mjesto.

Solidan uspjeh europskih marki

BMW-u je tijekom prosinca neznatno pala prodaja, ali je zato na razini 2005. godine ostvaren porast prodaje od 3.7 % i ukupna prodaja od 307.465 vozila, što uključuje još i Mini, te Rolls-Royce.

Volkswagen je u kombinaciji s Audijem i Bentleyem u prosincu povećao prodaju za čak 18.5 %, što ipak nije bilo dovoljno da se popravi godišnji saldo. 2005. godina je s ukupno 310.915 prodanih vozila bila za 7.6 % lošija od godine prije.

U Porscheu mogu biti više nego zadovoljni s minimalnim porastom prodaje. Očito da se pad popularnosti Cayenne-a nije još odrazio na američko tržište. Tijekom prošle godine u SAD-u je prodano 31.933 Porscheovih vozila.

M.N.

Pročitajte više