Što kada zatreperi žuta lampica? Štete mogu biti ogromne

Foto: Shutterstock

KONTROLNA lampica provjere motora (LPM) izgleda isto u svakom automobilu. Žute je boje i podsjeća na stilizirani motor. To što nakratko svijetli kad upalite motor potpuno je normalno i nema razloga za brigu.
Kratko treptanje služi samo za provjeru radi li ispravno.

Međutim, ako se LPM ne gasi ili svijetli tijekom vožnje, možda postoji problem. Brzo treptanje također je znak kvara. To je pohranjeno u memoriji grešaka automobila i može se pročitati tijekom posjeta radionici.

LPM reagira na probleme u motoru i nepravilnosti u emisiji štetnih tvari. U principu, mogu biti pogođene - pa čak i istovremeno - vrlo različite komponente. Senzori kao što su lambda senzori i senzori masenog protoka zraka pokreću svjetlo kada otkriju vrijednosti izvan dopuštenog raspona. Propuštanja u usisnom ili ispušnom sustavu također mogu dovesti do poruke o pogrešci.

Nipošto ne zanemariti

Ako lampica za provjeru motora treperi ili se ne gasi, svakako slijedite odgovarajuće upute za uporabu vozila. Ni pod kojim okolnostima ne smijete zanemariti poruku o pogrešci, nego odmah otiđite u najbližu radionicu. U pravilu vučna služba nije potrebna. Međutim, automobil treba pomicati samo pažljivo i ne dalje nego što je prijeko potrebno.

Kako bi se otkrio problem, zaposlenik u radionici prvo očitava memoriju grešaka. Ova usluga košta najmanje 25 eura i traje otprilike 30 minuta, stoga se često može provesti spontano i bez zakazivanja.

Kratko treptanje lampice za provjeru motora prilikom pokretanja nije razlog za zabrinutost, već se radi o provjeri sustava. Ako se LPM ne ugasi nakon pokretanja, ne može se isključiti izravna opasnost za motor. Samo kvalificirani inženjer mehatronike može doći do uzroka kvara i tako spriječiti ozbiljna oštećenja motora ili neadekvatno čišćenje ispušnih plinova. Stoga biste trebali odmah otići u radionicu i voziti što nježnije.

Također je dobro znati: upaljeno ili bljeskajuće svjetlo za provjeru motora ne bi smjelo biti problematično u smislu prolaska tehničkog pregleda. Zbog njega bi inspektor mogao posumnjati da postoji greška koja nije ispravljena.

Pročitajte više