Testirali smo karavanski Megane, obiteljski krstaš biran razumom

Foto: M.N.

SVEPRISUTNI crossoveri gotovo su izbrisali s lica zemlje monovolumene, a tek neznatno bolje prošli su karavani. Megane je dokaz da ne mora nužno biti tako.

Privlačan i u osnovnom izdanju

Renault Megane je u svojem zadnjem izdanju odlično pogodio bilo javnosti. Estetski oslonjen na većeg Talismana kompaktni Renault privlači poglede u svim izdanjima, pa i karavanskom koje smo imali prilike testirati.

I upravo karavan i limuzinska izvedba najviše podsjećaju na veći Talisman, toliko da postoji dobar dio onih koji će iz daljine lako zamijeniti dva modela. Dizajnerske novine u odnosu na osnovnu izvedbu vidljive su kako to obično biva kod ovog segmenta tek straga. Linija krova produljena je do maksimuma čime se dobilo na prostornosti straga. Konkretno, radi se o 521 litri ili čak 1,5 kubika kada se prevali naslon stražnjeg sjedala. Dodatni plus su niski utovarni rub i gabaritna stražnja vrata.

Kralj komfora

Ono čime nas je Renault opet iznenadio je prostornost interijera. Dojam je kako je Megane tek pola broja manji od Talismana, ako i toliko, ali i jedan od najprostranijih modela u klasi. Kao što smo već konstatirali u prvom testu, pozicija za upravljačem je uzorna, ergonomija bez greške, a sada jedina novost je da ovdje okruženje u odnosu na GT izdanje djeluje dobrano okljaštreno.

I dalje je na raspolaganju digitalni kokpit, ali sredinom više ne dominira ogroman zaslon. Zamijenio ga je ogroman crni obrub i nekoliko puta manji zaslon. Pohvalit ćemo i sjedala, nama ugodnija od onih na GT izvedbi, s odlično pogođenom mekoćom koja daje optimalnu potporu i na daljim putovanjima.

Uvijek dobrodošle opcije

Oprema je zato nominalno potpuna, ako nešto i manjka, tu je popis dobrodošlih opcija. Tako ćete paket Navigacija sa 7-inčnim zaslonom i R-Link 2 sustavom platiti 6.000 kn, a pomoć pri parkiranju sprijeda i straga još 3.500 kn. Neki će posegnuti i za keyless sustavom za još 3.500 kn, a gotovo sigurna je doplata metalik boja za još 3.800 kn. Više od rečenog doista nije potrebno.

110 KS snažan dizelaš kao optimum ponude

Nakon što se istrošite na opcije, znajte da je zato odličan pogonski motor u cijeni. 1.5 dCI motor je jedan od boljih na tržištu, a u ovom modelu je prava mjera sa 110 KS i 260 Nm, te usuglašen s vrlo solidnim 6-stupanjskim mjenjačem. Kombinacija osigurava uzornu startnost, ne gubi dah ni pod punim opterećenjem na autocesti, a posjet benzinskim crpkama sveden je na minimum.

Gradski prosjek od 5,9 l/100 km i prosjek testa od 5,3 l/100 km su vrijednosti koje nikoga neće ostaviti ravnodušnim. Doduše, u takvom ozračju ćemo tek enciklopedijski spomenuti 11,6 s za sprint do 100 km/h i 187 km/h maksimalca.

Ono bitno je da doista više od ovoga gotovo nikome nije potrebno. Posebno jer je istovremeno Megane u vožnji vrlo ugodan suputnik na duge staze. Odlična udobnost začinjena je mesnatijim gumama promjera 16 cola i odlično odmjerenom stražnjom klupom poveće sjedeće duljine i dobro postavljenog nagiba naslona.

Dobra cijena

Ponuda za Grandtour izvedbu Megane kreće od 127.600 kn za Life izvedbu s benzinskim motorom od 100 KS, što spada u red povoljnijih karavana na tržištu. Pritom valja imati na umu akcijski Limited paket opreme koji stoji koliko i Business razina, a nudi bez doplate paket Klima (aut. dvozonska klima, senzor kiše i svjetala), R-Link 2 sustav i 16-inčne naplatke. Izaberete li testnu kombinaciju s odličnim dizelašem, cijena će biti 150.600 kn, odnosno 166.930 kn s prije spomenutim opcijama.

Nema sumnje, komforan karavan s uzornim dizelašem i natprosječnom opremom za 150.000 kuna zvuči kao dobra prilika. A trenutno je uz Renault ne nudi gotovo nitko drugi. Ako ne vjerujete, provjerite.

Doplate: metalik lak • multimedija R-Link 2 + 7-inčni zaslon + navigacija • paket KLIMA • paket CITY • paket CITY paket EASY • rezervni kotač

Pročitajte više