Touareg off road avantura - Istra 2004

P.Z. AUTO, zastupnik Volkswagena za Hrvatsku, je početkom tjedna organizirao jednodnevnu pustolovinu pod nazivom Touareg off road avantura Istra 2004 na kojoj je učestvovala i naša ekipa.

Središnju ulogu u cijelom događaju je imao prvi Volkswagenov SUV model, u čije kvalitete smo se trebali uvjeriti tijekom cjelodnevnog druženja. Nakon okupljanja novinara u Rovinju održano je kratko predavanje na kojem smo se podrobnije upoznali s mogućnostima vozila i osnovnim pravilima terenske vožnje.

Prvih pedesetak kilometara provedenih na asfaltu iskoristili smo za bolje upoznavanje s vozilom i bogatom opremom. U vožnji regionalnom cestom već se slabija benzinska izvedba Touareg-a pokretana V6 motorom od 220 KS pokazala vrlo solidnom. Vozilo potpomognuto cjelokupnom elektronskom potporom komforom i voznim svojstvima nimalo ne zaostaje za poslovnom limuzinom. Kad još k tome pridodamo podatak da sve izvedbe dolaze serijski s kukom za vuču i raspolažu vučnom silom od 3.500 kg, Touareg je jedan od najboljih izbora za odlazak na godišnji odmor. 

Touareg je pravo lice pokazao nakon prvog silaska s asfalta. Bilo da je riječ o brzoj vožnji makadamom, ili pak vožnji srednje teškim i teškim terenom, vozilo u niti jednom trenutku nije posustalo. Tek je u težim situacijama bilo potrebno uključiti redukciju, dok su modeli s zračnim ovjesom bili u offroad modu rada. U nekoliko sati vožnje prošli smo oko 150 km terena, da bi za kraj posjetili ekstremni off road poligon (vojna tenkovska škola Pazin).

Upravo je na bivšem tenkovskom poligonu Touareg pokazao što sve može. Uz stručnu pomoć stručnjaka u off-roadu svatko je imao prilike isprobati vozilo u krajnje ekstremnim situacijama, što uključuje prelazak vodenih prepreka dubokih pola metra, svladavanje poprečnog nagiba od 35 stupnjeva i naposljetku svladavanje uspona većeg od 45 stupnjeva. Posebno nas se dojmila posljednja točka, u kojoj je Touareg bez imalo proklizavanja i pri svega 1.500 o/min izašao iz provalije. Naime, ukoliko se zaustavite na velikoj uzbrdici, elektronika prepoznaje veliki nagib i drži vozilo na mjestu. Za nastavak uspinjanja dovoljno je lagano pritisnuti papučicu gasa i to je sve.

Iako je riječ o prvom  SUV modelu Volkswagena, nakon jednodnevnog druženja s Touaregom možemo zaključiti da je Volkswagen stvorio još jedan vrhunski proizvod namijenjen cestovnoj i terenskoj vožnji, koji po nekim pokazateljima postaje predvodnik klase. Uostalom, Touareg je u Njemačkoj prodajni hit s najboljom prodajom u segmentu.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više