Toyota Porte – najmoderniji crossover na svijetu

TOYOTA je krajem srpnja lansirala na japansko tržište inovativni Porte, crossover vozilo s inovativnim sustavom otvaranja vrata i ekološkim svjetlosnim sustavom bez žive.

Već je na prvi pogled jasno da riječ o tipičnom japanskom proizvodu, dakle kompaktnom vozilu krajnje inovativne arhitekture i tehnologije. Kombinacijom pozitivnih karakteristika monovolumena i hatchbacka dobiveno je vrlo komforno prometalo skromnih vanjskih dimenzija.

Porte je kraći od četiri (3.990 m) i širok 1.690 metara, pa se gabaritima smješta na granicu gradskog automobila i kompakta. Međutim, s 1.720 m visine nadilazi u Europi uobičajene standarde konstrukcije modernih automobila. Dovoljno je reći da je viši i uži od Multiple i istovremeno jednako dugačak. Usporedimo li ga unutar kuće s nešto manjim Yarisom u Verso izvedbi (3.86x1.68x1.69 m), najveća razlika je uočljiva u međuosovinskom razmaku koja iznosi čak 23 cm u korist noviteta. Stoga u ponudu prostora doista ne treba sumnjati

Iako je riječ o konstrukcijski nekonvencionalnom automobilu, Porte plijeni pažnju inovacijom na "sporednim" područjima. Tako primjerice nema klasičan sustav vrata, već se sa svake strane nalaze daljinski upravljana elektrificirana klizna vrata, koja se protežu uzduž cijele kabine i tako omogućavaju ulaz svih putnika.

Pozitivne strane ovakvog rješenja posebno dolaze do izražaja u gradskim uvjetima, kada je dovoljno tek nešto više od širine vozila za ulazak i izlazak iz kabine. Da je riječ o budućem hitu dovoljno govori da će sličan sustav posjedovati budući Peugeotov mališan.

Dvije motorne izvedbe

Porte je dostupan u dvije benzinske izvedbe. Snažniju pokreće 1.5-litreni motor koji maksimalnu snagu od 80/109 kW/KS razvija pri 6.000 o/min uz 141 Nm okretnog momenta pri 4.200 o/min. Potrošnja goriva u mixu prema japanskom standardu mjerenja iznosi 6.25 l/100 km, što je solidan rezultat.

Slabija opcija je dobro poznati 1.3 VVT agregat iz Yarisa. Njegove osnovne karakteristike su 63/87 kW/KS pri 6.000 o/min i 121 Nm pri 4.400 o/min i prosječna potrošnja goriva od 6.1 l/100 km.

Novi svjetlosni sustav bez žive

Porte je prvi automobil s svjetlima čije žarulje nemaju živu. Rezultat je to suradnje najjačih tvrtki na području svjetlosnih sustava (Philpsa, Denso i Koito) koji su u kooperaciji s Toyotom razvili novi HID svjetlosni sustav.

HID je prvi sustav svjetala kod kojeg žarulje ne posjeduju živu čak ni u tragovima, već je tu ulogu ispunio suplement. Time su ostvareni pomaci u ekološkom smislu, a osvjetljenje i trajnost je zadržana na razini konvencionalnih svjetlosnih elemenata.

U Toyoti očekuju da bi Porte čija cijena se kreće oko petnaest tisuća USD trebao u Japanu ostvariti godišnju prodaju od 48.000 primjeraka.

Miljenko Nikolić

Pročitajte više