Novo istraživanje: Ovi auti troše ispod pet litara na sto kilometara

AUTOMOBILI s benzinskim motorima - bili oni hibridni ili ne - i dalje dominiraju tržištem. Prema podacima Promocije Plus, hrvatski su građani prošle godine daleko najviše kupovali benzince: novih vozila na taj pogon prodano je 28.619, odnosno 50.5 posto. Slijede hibridi kojih je prodano 13.990 ili 24.7 posto od ukupne prodaje, što znači da novoregistriranih automobila u koje se toči benzin ima više od tri četvrtine. 

Njemački automobilski klub ADAC redovito prati benzinske modele (nove automobile) s najnižom potrošnjom, a samim time i najnižom emisijom CO₂, te u četiri kategorije radi popis Top 10 najštedljivijih. Osnova su odgovarajući podaci proizvođača prema novom WLTP ciklusu što - naravno - nije idealno, iako se mora priznati kako su podaci znatno bliže onim iz pravog života no što je to bilo do sada.

Naravno da potrošnja automobila uvelike ovisi o nizu faktora: stilu vožnje, godišnjem dobu, vozi li se u gradu ili na otvorenoj cesti…ali je WLTP relativno dobar prosjek onoga što zovemo svakodnevna vožnja.

Automatici troše manje

Ono što primjećujemo kod svih automobila koji su ušli u Top 10 u svojim kategorijama je činjenica da je velika većina opremljena automatskim mjenjačem, i to svakojakih vrsta: od CVT-a, preko DSG-a, pa do modernih automatika s čak devet stupnjeva prijenosa.

U klasi najmanjih automobila pobjednik je hibridna Toyota Yaris, koja troši manje od 4 litre goriva na 100 km. Slijede nešto rastrošniji, ali zato snažniji Mitsubishi Colt i Renault Clio u odgovarajućim verzijama. Zgodno je vidjeti i kako se u Top 10 uspijevaju ugurati i mali SUV-ovi poput Yarisa Cross ili Renaulta Captura.

U nižoj srednjoj klasi, koju volimo nazivati i kompaktna klasa, vodeću poziciju drže KIA Niro i Toyota Corolla, a odmah do je Suzuki Swace. Renault ovdje ima i dva SUV-a popriličnih dimenzija: Austral i Megane Conquest/Arkana troše u prosjeku poprilično manje od 5 litara goriva. Također, u ovoj klasi imamo i jedan premium model, Audi A3 s TSI motorom u limuzinskoj izvedbi.

U višoj srednjoj klasi ponovo je u vodstvu jedan Renault, model Espace, a ističe se Toyota RAV4 s pogonom na sve kotače. Posebno je zanimljivo što je prosjek potrošnje od svega 6 litara uspio postići veliki Audi A5 Coupe. 

I konačno, u klasi velikih automobila očekivano je prvak štedljivosti jedan Lexus, i to model ES. Njegova je potrošnja za pola litre manja od one Škode Superb, a na visokom je trećem mjestu novi BMW serije 5 s agregatom snage 205 KS.

 

Pročitajte više