Pretile odjevne lutke ženama prodaju opasnu laž

Foto: Instagram

"BOJIM se da je rat protiv pretilosti izgubljen ili čak, što je postalo moderno, prestao postojati zbog straha da će nasmrt uznemiriti ljude. Multinacionalna kompanija Nike, nazvana po grčkoj božici pobjede, uvela je izložbene lutke plus veličine u svoje vodeće trgovine u Londonu kako bi 'slavila različitost i uključenost u sport'. Na lutkama je slavni Nikeov logotip, što znači da poruka glasi: Dobro došli u mainstream", za britanski dnevnik The Daily piše Tanya Gold.

"Ipak, nova Nikeova lutka nije veličine 12, što je zdravo, nije čak ni veličine 16, što znači solidnu težinu, ali ne i onu koja ubija ženu. Lutka je golema, velika. Ona puca od sala. U svakom je mjerilu pretila i ne priprema se za trčanje u svojoj blještavoj opremi Nike. Ona ne može trčati. Ona je, vjerojatno, u preddijabetičkom stanju i na putu prema zamjeni kuka. Kakav nam to užasan cinizam servira Nike?"

"Oglašavanje je uvijek zlostavljalo žene, ali ovaj put radi se o nečemu podmuklijem. Promatrala sam vretenasto, izgladnjelo stvorenje, dječju balerinu, koja je godinama bila prihvaćeni ideal, te hodala pariškim modnim pistama s dovoljno šminke da se sakriju znakovi pothranjenosti. Bio je to ideal osmišljen da kod žena potakne dovoljno mržnje prema sebi samima kako bi se kupovinom riješile tog osjećaja.

Oglašavanje je temeljeno na jednoj stvari - sreći. Tako barem kaže Don Draper u seriji 'Mad Men'. No istina nije tako lijepa, radi se o nelagodi koja prodaje odjeću, torbice, parfeme i kozmetiku kao iskupljenje. Ako ništa drugo, oblik tijela koji je slijedio balerinu, tijelo Kim Kardashian, bilo je još čudnije. To je tijelo istodobno debelo i mršavo, pornografsko tijelo koje su dizajnirali gameri, a ako ste dovoljno ludi da ga želite, moguće ga je postići samo operacijama i spavanjem u teretani.

Nikad ne bih željela da se žena mrzi zbog onoga što vidi u ogledalu. Ali da biste imali kontrolu nad svojim tijelom, prvo morate znati ovo - biti nesvjestan ne znači biti sretan, osim ako niste dijete.

Pokret prihvaćanja debljine, koji kaže da je bilo koja težina zdrava ako je vaša, nije prijatelj ženama, čak i ako se čini da je prijatelja pronašao u Nikeu. Umjesto toga, može ih ubiti, a to je još gore od osjećaja tuge. Prihvaćanje debljine je vještina poricanja, one su debele zato što ne prihvaćaju same sebe te tipično moderno rješenje problema, ako ste narcistični. To nam rješenje govori da problema nema. Ili ako postoji, on je vaš, nije moj. Iako je to zvuči umirujuće, vaši organi i kosti neće se složiti s time.

Što je pretilost? Kao ovisnik koji se oporavlja, rekla bih da je najčešće, ali ne uvijek, ovisnost o šećeru, te odgovor na tugu. I kao i kod svih ovisnosti, jedina osoba koja vas može spasiti ste vi sami. Oporavak ne ovisi o dosluhu multinacionalnih kompanija ili drugih ovisnika, nego o osobnoj odgovornosti i sagledavanju istine. I zaista vas treba spasiti. Nike može biti primamljiv pretilim ženama baš kako i želi, ali vašem tijelu vaše zablude neće biti tako ugodne. Činjenice su očite. Ostanete li na toj težini, do svojih pedesetih godina bit ćete starica. Pretila Nikeova sportašica samo je još jedna laž.

Međutim, postala je hereza izreći takvo nešto. Vidjela sam kampanje zagovornika prihvaćanja debljine koje pozivaju da se s javnih mjesta uklone obavijesti koje ljude upozoravaju da pretilost uzrokuje rak. Pokušali su ukloniti i postere Cancer UK, koji na taktičan način podsjećaju ljude na rizike. Kako sebično, prepuno samosažaljenja i opasno! Pretilost šteti djeci više nego odraslima.

Jednom sam pročitala kolumnu koja tvrdi da debeli ljudi umiru mladi zato što ih liječnici mrze. Zaista? Zašto jednostavno ne prestanete konzumirati šećer?

Riječ 'debela' ne bi trebala biti uvredljiva. Trebala bi biti upozorenje. Dakle, zabrinjava me vidjeti da Nike, koji promovira atletizam, tretira pretile modele kao potencijalno zdrave samo zbog profita. To je okrutno, kao što je okrutno reći ženama da su tijelo dječje balerine i pornografsko tijelo ideali. Gdje je nestao oblik tijela između mršavog i golemog, koji utjelovljuje istinsko zdravlje? Gdje je obična, osrednja, zadovoljna žena? Gdje je sredina?

Pročitajte više