Tony Cetinski ide u metavers. Više se ne boji čipiranja?

Screenshot: Qverse.io/Facebook

Tony Cetinski je prije par dana objavio vijesti o suradnji sa slovenskom tvrtkom Qvrse. Ta tvrtka se bavi svim trendy riječima na polju IT tehnologija u društvenim medijima: AI, NFT, metaverse, virtualni hangout, ethereum… Nema čega nema.

Za Tonyja su pripremili virtualnu akciju Ošišaj Tonyja koja obećava virtualnu avanturu u kojoj će se svi virtualno zabaviti te osvojiti virtualne nagrade. Akcija se lansira danas u 18 sati  za sve koji se prijave na vrijeme (nećete vjerovati, ima još mjesta!).

Sve ovo služi virtualnoj promociji virtualnog singla koji pjevaju Tony i Adi Šoše, a pojavit će se i virtualni spot sniman uz pomoć AI-ja. Autor Amil Lojo je stvarna osoba, ali glazba koju radi toliko je generična da bi mi bez problema prodali priču da je i on virtualan.

Ovo su valjda screenshotovi iz spota:

Ovi vizuali su instant klasik. Obožavam Blade Runner estetiku na pjesmu koja će sigurno imati stihove poput “naši snovi, mila, žar su ovoga života / udahni osmijeh moga srca, uzmi ga k’o svog pilota”.

Zašto mi je ovo zanimljivo?

Prvo ono očito: urnebesna mi je ideja da netko oglašava Tonyja Cetinskog kao futurista. Među “novim stvarima” kojima Tony u PR izjavi kaže da je “težio” su ove:

Sve ove futurističke akcije naišle su na salve odobravanja njegovih obožavatelja. Jedini problem je što njegovi obožavatelji nisu više glazbeni kežualci koji znaju onih nekoliko njegovih megahitova i vole se prisjetiti nekih boljih vremena. Nakon ovog kršćanskog alt-desničarskog rebrendiranja, ostali su pretežno ovi koji bi htjeli da Pernar malo više objavljuje, pa je i Cetinski solidna opcija. Drugim riječima, Cetinski se zatvorio u desničarsko-kršćansku eho komoru s fanaticima.

Slično onome što je General Woo napravio za Tram 11.

Ali Tony je samo fusnota u ovoj priči

Nakon što je generativni AI (uz druge trendy pojmove s početka teksta) svima postao lako dostupan, a veliki igrači potrošili su značajna sredstva na zanimljive pionirske primjene ovih tehnologija, imamo klasičan primjer vertikalnog osvajanja tržišta. Nakon koncerata Travisa Scotta unutar Fortnitea i one sulude U2 Sphere rezidencije u Las Vegasu koju su gledatelji zabrinjavajuće opisivali kao “duhovno iskustvo”, došao je red i na derivate.

Bit će tu ponajprije uštede na fotografiji i spotovima zamaskirane pod futurizmom (slično kao što se manjak mašte u dizajnu maskira minimalizmom), pogotovo kad AI bude dovoljno dobar za još realnije rezultate. Sve učestalije viđat ćete jeftine marketinške forice nastale u dokolici marketinških agencija - poput ove o šišanju Tonyja i onog pokušaja prodaje neobjavljenih demo pjesama pod krinkom revolucionarnog NFT albuma Kukus klana. Nažalost, cilj dodatne zarade glazbenicima je previše uzbudljiv, a financije u domaćoj industriji su preslabe da bi se razmišljalo detaljnije o biranju sredstva.

Odličan primjer je pobjednica prvog izdanja Blammyja - Ella Dvornik.

Kao najstarije dijete hrvatskog influencer-marketinga, prošle godine napravila je svoj alter ego maštovitog imena Alterella da bi predstavljala trap pjesme za koje bi bilo bolje da je i njihovo autorstvo prepustila umjetnoj inteligenciji.

Ella je najavljivala album kao ambiciozan multimedijski projekt temeljen na modernoj tehnologiji u koji se “dala tisuću posto”, i u koncept i u “provokativne” i “ozbiljne” pjesme u kojima “spušta glupa uvjerenja i vrijednosti nametnute ženama”.

Od modernih tehnologija dobili smo loš Instagram filter i AI generirane vizuale, dakle nešto što možete riješiti uz pomoć 10 dolara na Fiverru i registracijom na Midjourney. Ozbiljnost pjesama nije tema ovog članka, ali evo jedne koju Ella smatra osnažujućim komadom za kontekst:

Glazba = marketinški content

Ostaje nam samo jedan zaključak: 90% glazbenika izvršilo je misiju tranzicije glazbe iz uloge umjetničkog djela u ulogu dodatnog contenta za svoj online portfolio. Glazbenici ionako zarađuju najviše na influensanju, ali ružno je reći da ti je to zanimanje, ljudi te čudno gledaju. Bolje ostati glazbenik.

S tim dolazi i fokus na marketing koji potpuno nadvladava brigu o kvalitetnoj glazbenoj supstanci, što ponajviše možete vidjeti u domaćem trapu koji je prvo bio neželjeno dijete američkih trendova, a sad je postao beskrajni loop mlaćenja vlastitih ispraznih lajtmotiva ne bi li imali pozadinsku buku za svoje marketinške aktivnosti.

Moderna tehnologija glazbenicima će sve to olakšati, a onda bi bilo za očekivati da će im ostati više vremena za glazbu i kreativnija rješenja, zar ne?

Kad bi bar to bila glavna kočnica. Ovako očekujmo oblačenje virtualnih influencerica u metaversu, blunt rotaciju članova yema uz Apple Vision Pro naočale i seksi Alterella bota na Pornhubu.

Šišanje Tonyja zaista je prozor u budućnost.

Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.

Pročitajte više