Audi Cross Coupe Concept

KOMPAKTNI SUV-ovci očito predstavljaju budućnost. Brojnim konceptima na zadanu temu pridružio se i Audi modelom Cross Coupe.

Dizajn koncepta predstavlja evolucijski korak naprijed u Audijevom stilu. Prepoznatljiva prednja maska te stražnji farovi daju do znanja da se nesumnjivo radi o Audiju. Bez obzira iz kojeg kuta gledano.

Posebno su upadljiva prednja 3D svjetla opremljena LED tehnologijom. Spomenimo da je Cross coupe opremljen i svjetlima za vožnju po danu (day light), također LED izvedbe. Stražnja svjetla kao da su duboko ugravirana u karoseriju, a specifičan izgled i LED lampice jamče prepoznatljivost čak i po noći.

Dužinom od 4,38 m tek je neznatno veći od modela A3 Sportback dok visina od 1,6m jamči uspravno sjedenje.

Cross coupe će biti opremljen poznatim 2,0 dizelašem ojačanim na 204 KS. Za vozilo ovakve koncepcije još je značajniji podatak od 400 Nm okretnog momenta dostupnog između 2000 i 3500 okretaja. Unatoč masi i snazi Audijev kompaktni SUV navodno guta samo 5,9 l plinskog ulja na 100 km.

Zanimljivo je da Audijev koncept zadovoljava trenutno najstrožu ekološku normu, poznatiju kao Euro 6. To bi mu trebalo biti dovoljno da postane službeno vozilo Greenpeace-a.

Kakav bi to bio Audi terenac da nema quattro pogon? Stalan pogon na sva četiri kotača te elektronski kontrolirano kvačilo brinu se za optimalnu raspodjelu snage i momenta između prednjih i stražnjih kotača. Baš onako kako to radi na A3 i TT-u. Mjenjač je automatski s mogućnošću ručne izmjene "capicama" na upravljaču.

Audi najavljuje Cross coupe kao sportski SUV, a dobro znaju da će za takvu izvedbu, osim snažnog motora, trebati i dobar ovjes. McPherson sprijeda i multilink straga u kombinaciji s naplatcima dimenzija čak 20 cola trebali bi biti dovoljno jamstvo barem donekle sportskih performansi. U prilog stabilnosti trebao bi ići i međuosovinski razmak od 2,6 m te gume dimenzija 245/45 R20.

Posebna su zanimljivost amortizeri koji se mogu podesiti u čak tri načina rada: "Dynamic" se upaljuje po "defaultu" i predstavlja zapravo normalni tj standardni način rada. "Sport" način ukrućuje amortizere, a motor dobiva bolji odziv na gas dok se brzine izmjenjuju pri višim okretajima. "Efficiency" način rada je više primjeren laganoj vožnji i usmjeren je prvenstveno niskoj potrošnji goriva koja se može spustiti i do 20% u usporedbi sa "dynamic" načinom rada.

Za sigurno zaustavljanje brinu se snažne kočnice s keramičkim diskovima ojačanih ugljičnim vlaknima - tehnologija odavno isprobana u avioindustriji. Visoka otpornost jamči im život od 300.000 km, a nije zanemarivo ni smanjenje mase od 20 kg.

Unutrašnjost nije ništa manje impresivna od vanjskog izgleda, a posebnu pažnju privlače ergonomski oblikovana sjedala obojana smeđom bojom. Prednja armatura je naglašeno okrenuta prema vozaču što je trend koji smo imali prilike vidjeti i kod drugih modela iz kuće.

Posebnu zanimljivost predstavlja gotovo panoramski krov koji se jednostavno otvara pritiskom na tipku. Ono što zapanjuje jest njegova veličina koja kao da pretvara automobil u kabriolet.

Sve u svemu, Audi Cross Coupe quattro se čini kao odlična kombinacija nekoliko automobila u jednom: sportski, šminkerski, povremeno terenski, a po potrebi i kabriolet. Idealna kombinacija na papiru, a da li će tako biti i u praksi predstoji nam tek da vidimo.

B.I.

Pročitajte više