Corvette ZR1: Najbrži i najjači GM-ov model svih vremena

KAD stigne na tržište idućeg ljeta, Corvette ZR1 će biti najbrži i ujedno najsnažniji model u povijesti General Motorsa. Pokretana potpuno novim motorom ova je 'vette više od ultimativnog američkog bolida.

Potpuno novi motor nosi oznaku LS9, a radi se o 6,2-litrenom "osmaku" V rasporeda potpomognutim Rootsovim kompresorom ( 0,72 bara) s integriranim hladnjakom stlačenog zraka. Motor je spreman isporučiti 462 kW/628 KS maksimalne snage pri 6.500 o/min i čak 807 Nm zakretnog momenta pri 4.000 o/min, barem tako kažu posljednje informacije. I ne samo to, ovo je tek prvi iz linije tzv. small block motora koja će u narednom periodu biti predstavljena.


Podaci sa ispitnog stola su sljedeći. 224 kW/304 KS motor daje pri 3.000 o/min, dok je pri 1.000 o/min dostupno već oko 434 Nm. Recimo i kako je 90% momenta dostupno u širokom rasponu od 2.600 do 6.000 o/min. Sve to omogućilo je ubrzanja srodna onima na motociklima (prema izjavama GM-ovih dužnosnika), odnosno sprint do 96 km/h za 3,7 sekundi i maksimalnih 319 km/h.

Da se radi o vrhunskom proizvodu govori i podatak kako proizvodnju motora karakterizira ručna izrada, i to u maloserijskom proizvodnom pogonu u tvornici u Wixomu, Michigan. Izvrsnost u izradi prati i odabrani izbor materijala u rasponu od aluminija do titana. I mjenjač je novi, Tremecov TR6060 šest stupanjski ručni mjenjač s dvostrukom spojkom.

Osim motora, posebnost ZR1 je i primjena karbonskih materijala za elemente karoserije. Tu su i snažnije kočnice s keramičkim diskovima promjera 394 mm. Točka na i su Sterling Silver alu naplatci, 19 inčni sprijeda i broj veći na stražnjoj osovini.

No, sve rečeno za neke nije dovoljno. Na brojnim forumima javili su se poklonici Corvette koji smatraju kako 100 KS/l nije dovoljno, odnosno kako je serijska izvedba suviše daleko od najavljenih 750 KS. Njihova zadnja nada je još uvijek tinjajuća ideja o Corvetti još upečatljivijeg karaktera, koja bi još jači motor imala ugrađena centralno, odmah iza sjedala. O mogućnosti lansiranja takove izvedbe odlučit će poslovni rezultati, ali i istraživanje o spremnosti (američkog) tržišta da prihvati osjetno skuplji (opet američki) sportski model.


Kako god, svjetska premijera ZR1 izvedbe zakazana je za NAIAS početkom iduće godine. Očekivana cijena za svakog od 2.000 predviđenih primjeraka je ispod 100.000 USD, što je bar duplo manje od europske konkurencije.

M.N.

Pročitajte više