Jaguar C-XF: Kad emocije prorade

JEDNA od najemotivnijih automobilskih marki u Detroitu će prikazati studiju C-XF iza koje se krije nasljednik modela S-Type. Ponos britanske auto-industrije nije samo ljepotan već proizvod u koji je ugrađeno svo znanje tvrtke pod kapom velikog Forda.

Dizajnerski srodan prošlogodišnoj studiji pod Aston Martin-ovom značkom (Rapide) je prema riječima odgovornih u Jaguaru, najdinamičniji i najmoderniji Jaguar svih vremena. Nimalo čudno s obzirom da dizajn potpisuje Ian Callum, osoba koja je obilježila Aston Martin i njegove uspješnice (DB7, DB7 Vantage, Vanquish) u posljednja dva desetljeća. 


Nakon modela XK koji se okitio brojnim pohvalama Callum nastavlja pravim putem. S time će se složiti i oni kojima Jaguar nije prvi na listi automobila snova. Evolucija i revolucija tradicionalnog Jaguarovog dizajna velik je korak za ovu tvrtku, koja posljednjih godina bilježi solidne poslovne rezultate.

Sportska limuzina prikazuje britansku marku u novom ruhu. Ustvari, jedino što je zadržano je saćasta maska hladnjaka. Tako su prepoznatljiva dvostruka prednja svjetla stopljena u monolitnu i zašiljenu formu, dok su stražnja razvučena u horizontalnu liniju. Naglašenom dinamizmu doprinose odgovarajući odnosi glavnih dimenzija, kao i stilska forma fluidnih linija. Postavljen na 21-inčne naplatke Jaguarov novitet djeluje doista impresivno.


Na istom tragu je i interijer. Britanski atleta je zadržao tradicionalnu "hranu", ali je puno više posvetio aranžiranju, koje je osjetno modernije i samim time nesvojstveno Jaguaru. Putnicima je na raspolaganju četiri individualna sjedala postavljena u dva reda i uzdužno odvojena tunelom na koji se nadovezuje centralna konzola i prednja armatura.

Kad je u pitanju motorizacija Jaguar se nije previše iskazao  već se opredjelio za ugradnju postojećeg 4.2 V8 benzinskog motora osnaženog kompresorom ( 420 KS i 500 Nm) u kombinaciji sa šest-stupananjskim automatskim mjenjačem. Za startanje motora više nije potreban ključ već je dovoljno pritisnuti tipku na konzoli koja će probuditi grmljavinu skrivenu ispod lima, ali i plavo osvjetljenje u kabini. U Jaguaru napominju da je automobil sposoban za brzine do 290 km/h.


Od inovacija valja spomenuti JaguarSense sustav opremljen senzorima koji omogućuju da korisnik prelaskom ruke po površini vrata aktivira elektromotor ručice. Za svaka vrata ugrađen je po jedan senzor dok se peti nalazi u kabini i detektira potrebu za korištenjem infotainment multimedijalnog sustava.

Kad je potonji u pitanju najveća novost je Dual View zaslon koji omogućuje da se na jednom zaslonu simultano prikazuju dvije projekcije, jedna za vozača, a druga za osobu do njega. Ima mogućnost prikaza 262.144 boja, a potpisuje ga Alpine. Također, vrlo je zanimljivo da je za zvučnike odgovoran miljenik audiofila, tvrtka Bowers & Wilkins. 


C-XF je definitivno najatraktivnija studija koja je u posljednih nekoliko godina izašla iz Jaguarovih studija, ali i jedna od zanimljivijih u Detroitu.

M.N.

Pročitajte više