Jaguar S-Type i u dizelskoj izvedbi

NAKON modela X-Type, Jaguar je kako bi bio što konkurentniji odlučio ugrađivati dizelski motor i model S-Type. Dizelska izvedba na tržištu će se pojaviti za godinu dana.

Jedan od najpoznatijih britanskih proizvođača pokleknuo je pod pritiskom tržišta i donio odluku o zaokretu u poslovanju. Srušena je još jedna barijera, uskoro će i Jaguarovi modeli biti dostupni u dizelskoj izvedbi.

Kao utjeha ostaje činjenica da je motor razvijen kod kuće, u Coventry-u, a i proizvoditi će se na Otoku (Dagenham).

Iako nema previše iskustva u pogledu dizelskih motora, Jaguar je zatražio pomoć gazde odnosno Forda. Sudeći po najavama, u Fordu nisu htjeli eksperimentirati, već kao i u slučaju malog 1.4-litrenog agregata, razvili novi proizvod u suradnji s PSA grupom.

Sasvim logičan nastavak suradnje na projektu razvoja cjelokupne dizelske game, kojom bi duo Ford-PSA trebao postati nedostižan za rivale. Kooperacija je započeta 1998. godine, a u najnoviji proizvod je uloženo 350 milijuna eura.
2.7-litreni V6 agregat postavlja nove standarde u klasi.

Više od 200 KS maksimalne snage i "upola više" okretnog momenta  bit će dovoljno da dizelski S-Type bude performansama dovoljno konkurentan njemačkom dvojcu. Iako su podaci o čistoći ispušnih plinova i potrošnji goriva nepoznati, model bi morao imati potrošnju od oko 8 l/100 km.

Najbrži u klasi

Pompozni Englezi samouvjereno tvrde:"Dizelski model će biti najbrži u klasi". Ukoliko to doista misle, dizelski S-Type bi do 100 km/h trebao ubrzavati za barem 7.5 sekundi i postizati 240 km/h maksimalne brzine.

Ukoliko to postignu, BMW i Mercedesu tradicionalno naklonjena klijentela, mogla bi uskoro biti preobraćena.

Motor u ponudi razvija maksimalnih 207 KS i okretni moment od čak 440 Nm, što je 10-ak postotaka bolje od konkurencije.

Novi agregat će se ugrađivati u modele Peugeota i Citroena, i to već od iduće godine. Snažni dizelaš svoje mjesto će naći u Pugeotovoj perjanici, modelu 607 te monovolumenima Citroen C8/Peugeot 807.

Ukoliko se pokaže ekonomski opravdanim, modeli srednje klase (Mondeo, 407 i C5) bi također mogli zasjati u novom svjetlu. Ako može BMW sa 3-icom, zašto ne bi i drugi?
24-ventilski šestak donosi najnoviju tehnologiju.

Posljednja generacija common-rail sustava direktnog ubrizgavanja goriva pod visokim tlakom je samo jedna od njih. Po prvi put je primijenjen materijal na bazi željeza (Compacted Graphite Iron) koji se ističe malom specifičnom masom, visokom čvrstoćom i dugovječnošću.

Također, materijal pokazuje izuzetno dobre izolacijske karakteristike s obzirom na redukciju buke, što je kod motora izuzetno važno.  

Zasad je nepoznato da li će se motor ugrađivati i u manji model. Podsjetimo, X-Type pokretan dvolitrenim dizelašem na tržište stiže do kraja godine.

Pročitajte više