Mercedes-Benz SLR McLaren - zvijezda Frankfurta

MERCEDES će u Frankfurtu predstaviti model od kojeg, najblaže rečeno, zastaje dah. Malo koji automobil je uspio ponuditi toliko zanimanje javnosti, a da pri tome o njemu bude poznat tek pokoji tehnički podatak. 

Desetak dana prije službene premijere proizvođač otkriva prave vrijednosti bolida za 21. stoljeće i najavljuje pohod na sam vrh.

Ime SLR poznato je više od pedeset godina. Povijest se očito ponavlja, jer novi model na isti način, kao i njegov predstavnik, postavlja nova mjerila u klasi. Bilo da je riječ o dizajnu, inovativnoj tehnologiji, ili pak o performansama i upravljivosti, SLR je bio i ostao simbol najboljeg. Stoga i ne čudi što je novi model tako pažljivo razvijan.

SLR Mclaren pokreće Mercedes-AMG 5.5-litarski V8 motor, koji uz svesrdnu kompresorsku pomoć razvija maksimalnu snagu od 460/626  kW/KS. Sretnik koji će imati priliku sjesti za ovaj bolid treba imati na pameti da motor u režimu od 3.250 pa sve do 5.000 o/min isporučuje 780 Nm okretnog momenta.

S ovolikom snagom ispod poklopca i potpunom elektronskom potporom doista nije teško biti najbrži na cesti. To potvrđuju i službeni tehnički podaci, koji kažu da ubrzanje do 100 km/h traje 3.8 sekundi, do 200 km/h 10.8 sekundi, do 300 km/h svega 28.8 sekundi. Maksimalna brzina iznosi nevjerojatnih 334 km/h.

Ekološki standardi nisu zanemareni, pa tako ovaj motor, usprkos velikoj snazi i obujmu u potpunosti udovoljava EU 4 standardu o ispušnim plinovima, koji na snagu stupa 2005. godine.
 
Naravno, SLR će se serijski isporučivati s automatskim mjenjačem. Vozač ima na raspolaganju tri moda rada, i to Sport, SuperSport i Race. 

Cjelokupna konstrukcija napravljena je iz nekonvencijalnih materijala, od aluminijske legure, čelika povišene čvrstoće, pa sve do ugljičnih vlakana. Aeronautička tehnologija prvi put je primjenjena u Formuli 1, a sada i na serijskom automobilu. Konkretno, ostvarena je 50- postotna ušteda u masi, što se itekako odrazilo na vozna svojstva. Nadalje, struktura od ugljičnih vlakana ima u odnosu na čelik i aluminij do pet puta veću mogućnost apsorpcije energije.

U Mercedesu se nisu na tome zadržali, već su ugradili dva 620-milimetarska longitudinalna nosača iz ugljičnih vlakana (svega 3.4 kg mase), koja dodatno učvršćuju arhitekturu prednjeg kraja. Stoga se može reći, da je SLR prvi automobil u svijetu, čiji prednji kraj, odnosno zona deformiranja je napravljena iz tog materijala. 
 
Beskompromisnu pasivnu i aktivnu sigurnost upotpunjuje zaštitni kavez oko kabine, brojni zračni jastuci i uvjerljivi kočnički sustav. Kad su u pitanju kočnice, dovoljno je reći da su diskovi napravljeni iz keramike ojačane ugljičnim vlaknima.

Diskovi su tako projektirani da bez problema podnose usporavanje od 1.3 g. Sensotronic Brake Control (elektrohidraulički kočnički sustav), ESP (Electronic Stability Program) sustav i kontrola pritiska u gumama daljnje su karakteristike SLR-a.

Mercedes-Benz SLR McLaren u prodaju će stići ubrzo nakon frankfurtske premijere i to po cijeni od oko 400.000 eura.

Pročitajte više