Novi Porsche GT3: Jači, brži, sigurniji

U OŽUJKU iduće godine na ceste nam dolazi jači i brži brat 911 Carrere. 911 GT3 je pravi cestovni bolid spreman da svog vlasnika dovede do 200 km/h za manje od 20 sekundi.

Izvana GT3 od ostatka game distancira stražnji spojler, koji osigurava stabilnost pri visokoj brzini vožnje i pridonosi boljem kontaktu s podlogom kod vožnje u zavojima. Redizajniran prednji kraj rezultirao je boljim aerodinamičkim svojstvima, koeficijent otpora zraka sada iznosi 0,30.

Najveće modifikacije novi GT3 pretrpio je motor. Uz nepromijenjeni obujam od 3,6 litre sada razvija čak 61 KS više od Carrere i 21 KS više od prethodnika. Specifičnom snagom od 77,8 kW po litri obujma  Porscheov boxer motor čini jednim od najmoćnijih usisnih motora na svijetu.

Maksimalna snaga, koju razvija pri 7.400 o/min sada iznosi 280/381 kW/KS, što je poboljšanje od oko 6 %. Logično, i okretni moment je povoljniji, već pri 2000 o/min isporučuje 308 Nm, dok maksimalni okretni moment iznosi 385 Nm, što je 4 % bolji rezultat.

Kako bi se moglo ovladati ovim porastom snage, mjenjač je opremljen hlađenjem ulja za mjenjač i podmazivanjem ulja za ubrizgavanje. Sve ovo je postignuto povećanjem broja okreta, čiji preduvjet je odgovarajuće dimenzinirati najopterećenije djelove motora. Po svemu sudeći riječ je o motoru dostojnom onog koje kuca u BMW-u M3, trenutno najboljem atmosferskom motoru.

Crveno područje brojača okretaja počinje tek pri 8200/min. Na taj način novi 911 GT3 ima do 400 okretaja više od svog prethodnika, od čega prije svega profitira ubrzanje. Do 100 km/h novom GT3 potrebno je 4,5 sekundi, što je tri desetine sekunde brže nego kod prethodnika. Tako mu je do brzine od 160 km/h potrebno umjesto prijašnjih 10,2 sekunde samo 9,4 sekunde, dok ubrzanje do 200 km/h traje svega 19,7 sekundi. To nije sve, GT3 je sposoban svog vlasnika dovesti do magične granice od 300 km/h, čak i malo više. Naime, maksimalna brzina modela iznosi visokih 306 km/h. 

Porscheovi inženjeri nisu zaboravili na sigurnost. Savršeno usuglašeno podvozje 30 mm je niže u odnosu na Carreru, a vozilo je postavljeno na nove, šire, ali lakše kotače. Sprijeda je riječ o gumama mjera 235/40 ZR18, a straga 295/30 ZR18.

Porscheovi modeli posebno su poznati po vrhunskim kočionim sustavima, pa ni ovaj model nije izuzetak. Na prednjoj osovini GT3 ima učinkovitije monobloc 6-klipne kočnice (do sada 4-klipne). Nadalje promjer diskova povećan je na 350 mm, dok od pregrijavanja štite kanali za hlađenje, inače patent Porschea. Kočnice u opremljene novim ABS sustavom, koji uz manju masu, nudi brži odziv i senzitivnije ponašanje. Kao opcija nude se i keramički kočioni diskovi (Porsche Ceramic Composite Brake - PCCB), koji su ugrađuju na modele GT2, 911 Turbo i 911 Carrera 4S.

Neupitno je da Porsche GT3 ispunjava očekivanja i da je riječ o vrhunskom sportskom automobilu. Vrhunsko podvozje, lišeno elektronike za kontrolu stabilnosti, u kombinaciji sa uvjerljivim motorom pružiti će vrhunski doživljaj vlasniku novog GT3, koji će za ovaj bolid morati izdvojiti oko 115.000 €.

Pročitajte više