Pagani Zonda R: Može li bolje?

NAJNOVIJA izvedba već sada legendarnog modela Zonda pod nazivom R predstavljena je u Beču polovicom siječnja, ali su tek sada stigle i njene službene slike.

Ovaj je model, posebno namijenjen za trkaću stazu, proizveden kako bi se s jedne strane oprostilo od sadašnje Zonde kojoj uskoro slijedi zamjena, a s druge kao odgovor na upit jednog bogatog entuzijasta koji je poželio stazi namijenjenu Zondu F, inače standardni model. U svakom slučaju riječ je o ekstravagantnom modelu koji po mnogočemu predstavlja vrh današnjih dosega auto-industrije.

Prije svega podsjetimo kako je riječ o automobilu koji navodno dijeli svega 10% zajedničkih dijelova sa standardnim F modelom, pa je sasvim jasno koliki je obim unaprjeđenja jednog već fenomenalnog automobila. Tako je veliki dio Zonde R, poput primjerice šasije ili prostornog okvira i karoserijskih površina načinjen od posebne mješavine ugljičnih vlakana i titana.

Proizvođač tvrdi kako je riječ o prvoj primjeni takvog kompozita u jednom produkcijskom modelu. Njegovom primjenom je omogućeno povećanje krutosti karoserije uz smanjenje mase.

Svakako valja spomenuti kako ukupna masa ovog automobila iznosi svega 1.070 kg. Također ovaj materijal je značajno pridonio i cijeni, naravno njenom rastu, no o njoj više malo kasnije.

Zonda R je narasla i dimenzijama u odnosu na Zondu F, pa je tako međuosovinski razmak dulji za 47, a sama duljina vozila za 394 mm, trag kotača je povećan za 50 mm, a istodobno je smanjena i visina automobila.

Time su svakako unaprijeđene vozne karakteristike i performanse za koje će se ipak ponajviše pobrinuti AMG-ov 6,0-litreni V12 motor najveće snage od 761 KS (560 kW) pri 8.000 o/min te maksimalnog okretnog momenta od 710 Nm. Sve prethodno spomenuto jasno ukazuje na ekstremne performanse automobila, ili brojkama Zonda R će od 0 do 100 km/h ubrzavati za samo 3,0 sekunde i dosegnuti najveću brzinu od 375 km/h.

Naravno, postizanje ovakvih rezultata je zahtijevalo niz prilagodbi. Tako Zonda R dolazi s većim brojem aerodinamičkih izmjena koje su u velikom postotku povećale downforce i smanjile otpor zraka.

Od pojedinih detalja valja spomenuti prilagodljivo stražnje krilo, dorađeni difuzor, prednji spojler i sl. Navedene značajke slijede F1 ispušni sustav, novi trkaći prijenos s ručicama na upravljaču, novi sustav dovoda goriva i rezervoar, novi ovjes, magnezijski kotači, značajna upotreba drugih lakih materijala i sl.

Na kraju recimo kako će ukupno biti proizvedeno 16 primjeraka Zonde R, dok će ih zainteresiranim kupcima biti ponuđeno njih 15, a jedan će ostati u vlasništvu Paganija. Za svaki primjerak će biti potrebno izdvojiti 1,4 milijuna eura.

Pročitajte više