Stiže miješana stvarnost. Evo što to znači

Foto: Brojka produkcija

BROJKA produkcija je zagrebačka produkcijska kuća koja već dulje od 20 godina radi produkciju reklama i filmova, a stručnjaci su i za 2D i 3D animacije, vizualne efekte i interaktivne sadržaje. U svijetu digitalnog marketinga, kojim danas dominira videosadržaj, sve je vidljiviji utjecaj modernih tehnologija koje pružaju nove kreativne mogućnosti oglašavanja. U nastavku zato donosimo intervju s Kristijanom Kaurićem, osnivačem Brojke, koji će nas uputiti u sve čari ovoga posla i približiti nam procese kreativnog stvaranja. 

"Sve je počelo s ljubavlju prema stripovima"

Opstati više od 20 godina u svijetu produkcije nije jednostavan zadatak pa nas je zanimalo kako je to uspjelo Brojka produkciji, ali i kako je došlo do ideje bavljenja ovim poslom i kojim se sve trendovima valjalo prilagoditi.

"Sve je počelo još u ranom djetinjstvu s ljubavlju prema stripovima. Zatim su mi maštu zaokupile videoigre, filmovi, a onda kad sam dohvatio malu videokameru, počeo sam i snimati svoje filmove. Sve je to neki logičan slijed u vidu vizualne komunikacije pa je i logično došlo do firme za videoprodukciju. S vremenom se naša djelatnost proširila na interaktivne sadržaje, multimedijske instalacije i nove tehnologije. Uvijek je to pričanje priča, samo su različiti mediji kroz koje se one pričaju. 

Ljepota ovog posla je upravo u raznovrsnosti projekata koje radimo, svaki je novi izazov i to iziskuje dosta široku lepezu suradnika. Posložili smo se tako da interno imamo kreativnu i animacijsku ekipu, a ovisno o projektu, uključujemo i mnoge druge suradnike. Prije su to bili primarno filmski suradnici, no danas je to širi aspekt stručnjaka, od programera do inženjera", kaže Kristijan. 

Foto: Brojka produkcija

"Publika voli priče, a ne prodajne spike"

Kristijan se slaže kako je video trenutno zvijezda digitalnog marketinga, a kaže da je posebno popularna forma explainer video. Koristi se kako bi se publici prenijele poruke o brendu i njihove vrijednosti bez korištenja neke osobe koja će ih prezentirati u prodajnom smislu. Kristijan kaže da je razlog njihove popularnosti zapravo vrlo jednostavan - publika voli priče.

"Svi volimo slušati priče puno više nego što volimo slušati prodajne spike. Još ako se to kaže brzo i jasno, tim bolje. Svim industrijama trebaju takvi sadržaji zato što se kompleksne teme mogu jednostavno i zanimljivo prezentirati, neovisno radi li se o igranoj formi, 2D animaciji ili 3D animaciji. Ta forma kratkih pričica izgurala je s tržišta dulje formate od 3-5 minuta. Danas je situacija takva da ako se video misli stavljati na internet, bolje je napraviti serijal od tri kratka videa nego jedan dulji", smatra Kristijan.

"Neće nove tehnologije promijeniti svijet, već kreativnost koja ih pokreće"

Osim explainer videa, sve se više širi i primjena projekata proširene stvarnosti (AR), što nam pokazuje kako nove tehnologije otvaraju mnoge mogućnosti kreativnog izražavanja. 

"Ljepota novih tehnologija je i u tome da nije sve istraženo, lako se može biti prvi koji nešto stvori jer je moguće spojiti razne tehnologije u procesu izrade koje prije nisu bile moguće. Već sami mobiteli su bijesno moćne sprave. Mobitelom ili malom  GoPro kamerom moguće je snimati ekspresije lica glumca i prenijeti ih na 3D virtualnog lika. Za profesionalno snimanje pokreta tijela trebaju jaki sustavi da se uhvate sve finese kretanja tijela, ali već sad ima kompjutorskih programa koji uspijevaju izvući pokret iz običnog videa. Možda to neće koristiti Hollywood, ali sigurno će biti klinaca u garaži koji će time snimiti svoj prvi film.

Foto: Brojka produkcija

Dostupnost stereoskopskih VR kamera također otvara puno novih mogućnosti. Mogu snimati u 11K rezoluciji, male su i praktične. VR iskustvo u živoj slici danas može snimiti jedna osoba, a dodatna stvar je i da se lagano montiraju na dron pa se mogu snimati lokacije i stvari do kojih je prije bilo nemoguće doći", objašnjava Kristijan.

Nove tehnologije izmijenile su i način rada s poznatim zelenim pozadinama koje omogućuju montiranje bilo koje pozadine na video.

"Nova veća stvar koja se sad sve više koristi je i virtualna produkcija s LED ekranima, pri čemu se korištenjem LED ekrana stvara digitalna scenografija za pozadinu koja je povezana s kamerom i svjetlima u pravoj sceni. Takva produkcija znatno mijenja klasični pristup rada sa zelenim pozadinama jer je sad potrebno sve 3D grafičke elemente pripremiti prije početka snimanja kako bi se efekt napravio u kameri. S druge strane, strahovito pomaže i glumcima jer napokon mogu vidjeti gdje se nalaze i što se skriva u tim zelenim pozadinama", naglašava Kristijan, no kaže i kako "neće nove tehnologije promijeniti svijet, već kreativnost koja ih pokreće".

Foto: Brojka produkcija

Sve su popularnija uranjajuća iskustva i ona koja omogućuju interaktivnost

Ako se kaže da slika govori više od tisuću riječi, uzimajući u obzir nove tehnologije, zanimalo nas je koliko tek onda govori VR sadržaj koji nas "uranja" u sam video i više nismo samo pasivni promatrači.

"Virtualna i proširena stvarnost su tehnologije koje omogućavaju drugačiju vrstu konzumacije sadržaja. To je uranjajuće iskustvo koje je znatno drukčije zbog osjećaja prisutnosti koji korisnik ima. Ponekad je takav sadržaj narativno linearan, kao film, ali već to da sam možeš okretati pogled stvara jedinstveno iskustvo. Ta sloboda je ono što gledatelju daje osjećaj aktivnog doživljaja, a ne pasivnog gledanja. Poseban je osjećaj u VR-u letjeti nad nekim krajem ili u AR-u vidjeti virtualni povijesni lik koji ti se obraća i stoji ispred tebe u stvarnom prostoru. To su stvari koje nije moguće doživjeti na klasičnim ekranima.

Također, VR ima sve jaču primjenu u obuci kod nekih zanimanja u industrijama koje nisu toliko sklone novim tehnologijama, poput obuke rada na viljuškaru koji spada u opasne poslove, a danas je moguće napraviti aplikaciju s kontrolnom pločom pravog viljuškara, u kojoj ljudi mogu trenirati prije nego što sjednu u stvarni viljuškar", pojašnjava Kristijan.

Još jedan oblik tehnologije koji sve više dobiva na popularnosti i sve češće se koristi je MR, odnosno miješana stvarnost u kojoj se digitalni sadržaji uklapaju u svijet oko nas. "Dok se čeka širi proboj naočala za miješanu stvarnost, danas se takve stvari mogu raditi pomoću sustava projektora koji stvaraju projection mapping na površine na koje se projicira. Takav sustav postaje 'ekran' u prostoru i moguće je na njemu stvarati dodatne interaktivnosti s ljudima i objektima. Ovakvo rješenje omogućava širem broju ljudi da istovremeno doživljava neku multimedijsku instalaciju ili interaktivni sadržaj", opisuje Kristijan.

Foto: Brojka produkcija

"Sloboda koju rad na daljinu omogućava je lijek protiv stresa koji ovaj posao nosi"

Kao što nam je Kristijan pojasnio, njegov posao iziskuje korištenje raznih novih tehnologija i konstantno praćenje njihovog razvoja i proboja na tržište, no jedna od esencijalnih tehnologija za njegov rad je nešto vrlo uobičajeno što svi koristimo svakoga dana - internet. 

"Za nas je internet apsolutno neophodan. Svi veći projekti zahtijevaju velik broj suradnika stručnjaka i naš proces je postavljen tako da sve radne dokumente imamo na cloud serverima kako bi svi radili na zajedničkom projektu. Brz i pouzdan internet omogućava nam da se cijelo vrijeme sinkroniziraju podaci s većeg broja kompjutora a da se internet ne zakrči. Imamo suradnike po čitavoj Europi i s njima smo u komunikaciji svakodnevno. Sloboda koju rad na daljinu omogućava je lijek protiv stresa koji ovaj posao nosi.

Do dolaska A1 optičkog interneta muku smo mučili s uploadom velikih datoteka. Pokušavali smo i kombinirati Mobile Data kartice, ali sve je to bilo klimavo rješenje. Nije samo stvar nominalne brzine interneta, nama treba stabilna i sigurna veza tako da nam je A1 optički internet znatno olakšao i uljepšao život", zaključuje Kristijan.

Poslovanje je lakše uz stabilnu i brzu vezu

Osim za produkcijski posao, kvalitetna i brza internetska veza neophodna je i u mnogim drugim branšama stoga je A1 Hrvatska kreirala posebnu ponudu za poslovne korisnike. Ona uključuje mobilnu uslugu koja pruža neograničene razgovore u svim tarifama, fiksnu telefonsku liniju i neograničeni 5G internet.

Uz to, dizajniran je i Officebox, prijenosni uređaj koji omogućava povezivanje na internet u 5G ili 4G mreži neovisno o tome gdje se nalazili, a u sklopu paketa Officebox Ideal nalazi se i A1 Net Protect usluga koja jamči mrežnu sigurnost. 

A1 Net Protect kreiran je tako da štiti uređaje na mobilnoj mreži od špijunskih softvera, mrežnih prijevara i zlonamjernih web adresa cijelo vrijeme koje korisnik provede spojen na A1 mrežu. Ova usluga prepoznat će zlonamjerne i nesigurne web lokacije te će o tome obavijestiti korisnika i zaustaviti daljnje otvaranje te web lokacije. 

Detaljnije informacije o A1 ponudi možete pronaći ovdje i omogućiti si lakše i brže poslovanje. 

Sadržaj donose Index i A1 Hrvatska u suradnji te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Pročitajte više