Stiže super-Passat

NAKON 32 godine proizvodnje i više od 13 milijuna proizvedenih primjeraka, Passat se nastavlja uspinjati ka vrhu, kao najuspješniji Volkswagenov proizvod nakon Golfa i bezvremenske "bube". Model se od studenog nudi u 4Motion izvedbi s 200 KS snažnim motorom.

Novi Passat je odlično sjeo europskoj publici. U izboru za europski automobil godine za dlaku je izgubio od novog Clia ili preciznije, za pobjedu je nedostajalo tek pet bodova. U Hrvatskoj je prošao još bolje osvojivši  prvu nagradu u jednom (od mnogobrojnih) izbora za automobil godine.  Sasvim sigurno, Passat ima velik broj pristaša, a izgleda da ga cijeni i struka.

Stoga je vijest o širenju ponude za novi Passat snažno odjeknula europskim tržištem. Naime, model se od studenog nudi u izvedbi s pogonom na sve kotače koji u wolfsburškom narječju nosi ime 4Motion. U boljem gripu i uvjerljivijoj dinamici podjednako će moći uživati ljubitelji crnog zlata, ali i oktanski zanesenjaci. Predviđene su dvije izvedbe, i to dobro znani dizelski novitet 2.0 TDI sa 140 KS, te 2.0 FSI benzinac snažan okruglih 150 KS. Obje izvedbe će se nuditi u kombinaciji s šest-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Iza imena 4Motion još uvijek se krije elektronski nadziran pogon s Haldex spojkom, koji nudi odličan kompromis između odgovarajućih performansi i civilizirane potrošnje goriva.

Tako se benzinka inačica može pohvaliti prosječnom potrošnjom od 8.9 litara, ubrzanjem do 100 km/h u 9.9 sekundi i maksimalnom brzinom od solidnih 209 km/h (karavan: 9.0 l/100 km, 0-100 km/h 10.2 s, 206 km/h). Cijena na njemačkom tržištu je 27.525 eura, dok karavanska izvedba stoji 28.625 eura.

Model s dizelskim motorom je jednako uvjerljiv, kazaljka brzinomjera se do oznake 100 km/h uspne u jednakom vremenskom intervalu, krajnja brzina je 204 km/h, a prosječna potrošnja 6.8 l/100 km (karavan 7.0 l/100 km, 0-100 km/h 10.5 s, 201 km/h). Dizelska opcija je u odnosu na benzinsku skuplja dvjestotinjak eura.

Kako Passat ne bi zastranio u domeni Škode Octavie (dostupna s istim motorima i 4Motion pogonom) pobrinut će se novi top model pokretan 3.2 V6 FSI motorom, inače premijerno prikazan na frankfurtskom salonu. Naravno, i ovdje se radi o automobilu s pogonom na sve kotače, a užitku vožnje doprinosi i DSG mjenjač.

Inače, ovako motorizirani Passat do 100 km/h ubrzava za 6.9 sekundi, postiže 246 km/h maksimalne brzine i prosječno troši 9.9 l/100 km. Cijena top-modela opremljenog motorom kojeg karakterizira 250 KS i 330 Nm je u Njemačkoj od 35.000 eura na više. 

Pročitajte više