Toyota omiljena u Njemačkoj

AMERIČKO udruženje, J.D. Power & Associates, koje se bavi istraživanjem o zadovoljstva potrošača različitih vrsti proizvoda, među kojima i automobila. Tako je drugu godinu za redom provedeno istraživanje njemačkog tržišta, a najviše bodova ponovno su osvojila vozila marke Toyota.  

J.D. Power je se sve do prošle godine bavio isključivo istraživanjem američkog tržišta, dok od 2002. godine prati zadovoljstvo europskih kupaca. Tako je protekle godine provedeno ispitivanje automobilskog tržišta, na kojem je, unatoč žestokoj konkurenciji, najviše simpatija pridobila Toyota. Ovogodišnjim istraživanjem se htjelo vidjeti kako su Nijemci zadovoljni svojim vozilom, serviserom, te ukupnim troškovima vlasništva nad vozilom.

Prošlogodišnji rezultat istraživanja potrošača u Njemačkoj (Germany Customer Satisfaction Index – CSI) pokazao je da su Toyotina vozila osvojila prvo mjesto u čak pet, od ukupno sedam kategorija. 16.808 vlasnika automobila ocjenjivalo je kvalitetu svojih vozila, njihovih prodavača odnosno distributera, te troškove vlasništva nakon dvogodišnje uporabe vozila. Istraživanjem je obuhvaćeno 29 automobilskih marki i ukupno 115 modela.

Bodovanje se temelji na 4 skupine pitanja, koje su različito vrednovane: kvaliteta i pouzdanost (30%), izgled vozila (25%), zadovoljstvo na servisu (23%), te troškove vlasništva (22%).

U svim kategorijama Toyota je osvojila najviše bodova, ukupno 841 od 1000 mogućih bodova, što je u konačnici bilo za čak 31 bod više od drugoplasirane Mazde. Ilustracije radi, prosječni broj bodova u industriji je 781.

Poredak po kategorijama tek se neznatno promijenio u odnosu na proteklu godinu. Yaris je i dalje najpopularniji gradski model, baš kao i Corolla u nižoj srednjoj klasi. Novi Avensis je u klasi vozila više srednje klase tron preuzeo od prošlogodišnjeg pobjednika, Lexusa IS200, dok Celica i RAV4 i dalje bez većih problema odolijevaju konkurenciji. Nissan Maxima više nije najomiljeniji luksuzni automobil, baš kao što ni Toyota Picnic nije broj 1 u klasi monovolumena. Njihova mjesta preuzeli su Mercedes E-klase i Renault Scenic. U luksuznoj klasi desio se svojevrsni kuriozitet, E-klasa ispala je bolja od BMW-ove sedmice.

Među prvih deset nalazi se njemački trio (Mercedes, BMW, Audi), dok su ostala mjesta ispunile japanske marke. Interesantno je da se čak 52 % vlasnika vozila marke, koja je osvojila preko 800 bodova, izjasnilo da će ostati vjerni tom proizvođaču. S druge strane marke koje su postigle manje između 700 i 800 bodova imaju razloga za bridu. Njima će ostati vjerno svega 21 % kupaca.

Dok je protekle godine iznad industrijskog prosjeka bilo 16 proizvođača, ove godine ih je svega 14. Najveći pobjednik je svakako Renault, koji bilježi najveći skok i sada već kuca na vrata klase najboljih. Derbi začelja i dalje drže dobro poznati fenjeraši, koje ovaj put nećemo spominjati.

Pročitajte više