2011. - godina potvrde superiornosti Sebastiana Vettela

62. SEZONA Formule 1 bila je jedna od onih koje su ponudile najmanje neizvjesnosti, a kao rijetko koji vozač dosad, Sebastian Vettel odjurio je suvereno do svog drugog naslova svjetskog prvaka, u stilu svog idola Michaela Schumachera. Na isti način na koji je uzeo prvu titulu, Vettel je započeo svoj put prema obrani naslova - pobjednički. Slavljem u Abu Dhabiju 2010. postao je najmlađi prvak u povijesti, a ove je godine i prije posljednje utrke potvrdio primat, postavši i najmlađi dvostruki šampion u Formuli 1, s 24 godine i 98 dana.

Nakon što je uz dosta sreće 2010. završio kao prvi u ukupnom poretku, ove ga je godine čekao još teži zadatak - obrana naslova. Mnogi ljubitelji Formule 1 bili su skeptični i govorili su kako će Vettel puknuti pod pritiskom te da nije kapacitet za nove podvige, a nemali je broj onih koji i danas smatraju kako najveće zasluge za uspjehe 24-godišnjeg Nijemca pripadaju Adrianu Newieju, konstruktorskom geniju koji je Vettelu napravio fantastičan bolid.

Vettel dominirao, konkurenciji ostale mrvice

Iz tog stroja Vettel je izvlačio najbolje, a kritičarima koji sumnjaju u njegove vozačke sposobnosti usta će začepiti pogled na bodovno stanje na kraju sezone. Prvom pratitelju, Jensonu Buttonu, Vettel je pobjegao impresivna 122 boda, a čovjeka koji je vozi isti bolid, momčadskog kolegu Marka Webbera ostavio je iza sebe 134 boda. Vettel i Red Bull Renault srušili su i čitav niz rekorda: pojedinačni i momčadski broj pole-positiona u sezoni, a sa Schumacherom se izjednačio po broju pobjeda i postolja u sezoni...

Početak sezone prebačen je zbog nemira iz Bahreina u Australiju, gdje je Vettel pole-position pretvorio u pobjedu, baš kao i na idućoj utrci, Velikoj nagradi Malezije. Najbrži u kvalifikacijama bio je i na VN Kine, ali zbog problema s gumama pobjedu je morao prepustiti Lewisu Hamiltonu. I u četvrtu utrku sezone, VN Turske, krenuo je s najbolje startne pozicije i stigao do treće pobjede. U Španjolskoj ga je Mark Webber izgurao s polea, ali Vettel je opet slavio, a do pete pobjede u šest uvodnih utrka došao je u Monacu.

U idućih pet utrka Vettel je samo jednom pobijedio (VN Europe u Valenciji), ali je njegova prednost pred pratnjom i dalje bila ogromna zbog visokih plasmana. Niti dvije pobjede Jensona Buttona (Kanada i Mađarska) te slavlja Alonsa (Velika Britanija) i Hamiltona (Nurburgring) nisu uzdrmale Vettelovo samopouzdanje - do kraja sezone je uzeo još pet pobjeda, a mrvice (Japan, Abu Dhabi, Brazil) pripale su Buttonu, Hamiltonu i Webberu.

Iza nas je godina u kojoj smo na gridu gledali pet svjetskih prvaka, godina u kojoj se jedan od njih poigrao s preostalom četvoricom. Vettelov prethodnik, Jenson Button, najbolje se nosio s letećim Nijemcem, i zasluženo je u poretku uzeo drugo mjesto. Mark Webber nije bio ni blizu brz kao Vettel, a tek je poklonjenom pobjedom u zadnjoj utrci, koju mu je pustio Vettel, probio se na treće mjesto poretka, ispred Fernanda Alonsa, koji je u očajnom Ferrariju uspio se dokopati pobjede u Silverstoneu i velikog broja postolja.

Godina obračuna Masse i Hamiltonu, Schumacheru sreća okrenula leđa

Ostali? Godinu su obilježili i okršaji Felipea Masse i Lewisa Hamiltona, koji su imali nekoliko sudara poslije kojih su se vukli repovi. U njima je uglavnom krivac bio Britanac, na čije su ponašanje na stazi ukazivali i ostali vozači, bivši i sadašnji, a suci su ga nerijetko, ali opravdano, sankcionirali.

Michael Schumacher zauzeo je osmo mjesto u poretku, 13 bodova ispred njega bio je Nico Rosberg, ali Schumi je u dosta navrata pokazao da u njemu, unatoč navršenom 42. rođendanu, ima baruta. Posebno je izludio Hamiltona u Monzi, ali da je imao sreće koliko i spektakularnih pretjecanja, zasigurno bi se domogao ponekog postolja.

Simoncellijeva tragedija zavila Italiju u crno

I za kraj, makar nisu iz Formule 1, moramo spomenuti kako su motosport u 2011. godini obilježile i tragedije dvojice asove. Dvostruki pobjednik Indianapolis 500 utrke, Britanac Dan Wheldon, preminuo je od posljednica ozljeda glave, nakon nesreće koja se dogodila na trkalištu u Las Vegasu, u kojoj je sudjelovalo 15 drugih bolida.

Cijeli sportski svijet ostao je u šoku nakon pogibije Talijana Marca Simoncellija. Popularni Sic je poginuo na stazi Sepang u Maleziji tijekom utrke Svjetskog prvenstva klase Moto GP. U tijeku borbe za četvrto mjesto u utrci s Alvarom Bautistom izgubio je kontrolu nad motociklom te pao pred Edwardsa i Rossija koji su potom naletjeli na njegovu Hondu. U sudaru mu je odletjela kaciga sa glave. Hitno je prevezen u bolnicu ali mu nije bilo spasa i ubrzo je stigla tužna vijest.

Pročitajte više